Gå til innhold

ASRock 939SLI32-eSATAII - ikke for dummies?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal oppgradere pcen min (Athlon 1333) med et nytt hovedkort, prosessor og RAM. Har imidlertid ikke lyst å kjøpe nytt skjermkort da det fungerer greit til mitt bruk (Radeon 9600 Pro, AGP).

Har sett litt på ASRock 939SLI-32-eSATAII fordi dette både har AGP og PCIe og firewire, men jeg er litt i tvil om dette er krøkkete å sette opp, ser av brukererfaringer på et annet ASRock kort ASRock Dual939-SATAII at det kan være litt plundrete å sette opp.

Jeg har ikke tenkt å overklokke & benytte meg av SLI funksjonene, men det kan tenkes at jeg siden finner ut at jeg vil ha et PCIe skjermkort..

Bør jeg gå for ASRock kortet eller finnes det bedre alternativer som gir mye for pengene?

Mvh

David

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASRock 939SLI-32-eSATAII har ikke både PCIe og AGP, det er det kun ASRock Dual939-SATAII som har.

Personlig syntes jeg det var litt stress å sette opp ASRock Dual939-SATAII kortet, spesielt med tanke på overklokking, men ellers har det fungert utmerket (skal du overklokke må du oppgradere til OCWbetaBIOS 2, da senere vil ha htt limit)

Lenke til kommentar

I tilfelle du ikke visste det, så er den gule porten ikke en AGP-port, det er en port for et kort som lar deg bruke socket AM2-CPU på dette hovedkortet.

(edit: da snakker jeg selvfølgelig om 939SLI32-eSATAII-kortet)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
ASRock 939SLI-32-eSATAII har ikke både PCIe og AGP, det er det kun ASRock Dual939-SATAII som har.

Ups, kanskje jeg må få meg briller. :blush: Takk for tips! Siden jeg ikke skal overklokke tror jeg det er like greit å gå for sistnevnte, det er jo også litt billigere.

CPU: Tenkte på Amd Athlon 64 3200. Sikkert bra nok til mitt bruk. Hvordan er støynivå på denne dersom jeg kjøper boxed, og bør jeg evt kjøpe bulk + en bra kjøler ?

Er forøvrig litt i tvil om jeg skal bestille 1 eller 2 GB Ram (har idag 512MB), om jeg vil merke noen særlig forskjell. Bruker pcen mye til bildebehandling & scanning, og opplever ofte at Photoshop henger og jeg hører at harddisken jobber febrilsk (det er vel med vekslefilen)

David

Lenke til kommentar

1.5gb ram holder i massevis. spill på fult tar 1400mb hva jeg har sett.

1.8ghz 800kr

2 ghz 900kr

2.2 ghz 1000kr

2.4 ghz 1200kr

kjøp iallefall en 2.2ghz

skal du unngå oc så anbefaler jeg 2.4 s har du masse mhz til neste skjermkort

prosessor er alltid foran skjermkortet. dvs skjermkortet vil alltid ha status som tilhenger. for at tilhengeren skal bevege seg raskt nok, det den er laget for så er det gunstig med raskest mulig prosessor.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Ups, kanskje jeg må få meg briller. :blush: Takk for tips! Siden jeg ikke skal overklokke tror jeg det er like greit å gå for sistnevnte, det er jo også litt billigere.

CPU: Tenkte på Amd Athlon 64 3200. Sikkert bra nok til mitt bruk. Hvordan er støynivå på denne dersom jeg kjøper boxed, og bør jeg evt kjøpe bulk + en bra kjøler ?

Er forøvrig litt i tvil om jeg skal bestille 1 eller 2 GB Ram (har idag 512MB), om jeg vil merke noen særlig forskjell. Bruker pcen mye til bildebehandling & scanning, og opplever ofte at Photoshop henger og jeg hører at harddisken jobber febrilsk (det er vel med vekslefilen)

David

6306685[/snapback]

Gå for 3500+ eller 3700+ da prisforskjellen er liten. Boxed vifta lager overaskende lite støy, vertfall med cold and quiet(?) aktivert

btw: nice name!

Lenke til kommentar

Gå for 3500+ eller 3700+ da prisforskjellen er liten. Boxed vifta lager overaskende lite støy, vertfall med cold and quiet(?) aktivert

btw: nice name!

6312556[/snapback]

Tusen takk for gode tips, nå er oppgraderingen bestilt:

Chill Innovation CP-400P3, 400W, ATX2.2

ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939

AMD Athlon64 3500+, S939, BOX, Venice

..og i tillegg har jeg kjøpt 1.5 Gb RAM (Corsair Value).

Mvh

David :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...