Jenson Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Vi har prøvd norton, norman osv. alle di kjente merkende. de var ikke så gode. har du/ dere noen gode forslag? Takk for hjelpen til dem som svarer! Endret 14. juni 2006 av Jenson Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det beste viruset er etter min mening Blaster. Så utrolig genialt å se på alle små barna som får datamaskinene sine skrudd av og begynner å gråte. Dersom jeg tipper riktig, at du er ute etter antivirus fremfor virus, vil jeg tro at du bør sjekke stickyen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Vi har prøvd norton, norman osv. alle di kjente merkende.de var ikke så gode. har du/ dere noen gode forslag? Takk for hjelpen til dem som svarer! 6306356[/snapback] Hva var det med disse programmen som du ikke syntes var så bra? Alle de fleste "store" og "små" antivirusprogrammer i dag har stort sett like stor grad av beskyttelse mot kjente viruser. Når det kommer til ukjente virus er det kanskje en litt større forskjell. Norman som jeg har benyttet har jeg aldri hatt problemer med. I dag er det mer på ytelse, brukervennlighet og stabilitet som bestemmer om programmet er dårlig eller bra. Norman har både god ytelse, brukervennlighet og stabilitet ( i alle fall i min oppfattning). Norton har tidligere hatt problemer med ytelse i sitt antivirusprogram. Jeg har ikke brukt nyeste versjon fra Norton, men det er generell oppfattning at ytelsen er forbedret endel. Jeg har gått over til AVG Free nå som min Norman lisens har utgått. AVG er ved min erfaring like god som Norman, selv om jeg kanskje føler meg tryggere med Norman på grunn av Normans Sandbox som fanger ukjente virus. Trend Micro har blitt kåret til den mest brukervennlige sikkerhetspakken. Endret 14. juni 2006 av DJViking Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Brukervennlighet og ytelse er vesentlige faktorer når en velger seg et antivirusprogram, men det kan også være interessant å ta hensyn til graden av effektivitet de ulike programmene greier å fange opp uønskede elementer. Eksempelvis har en denne uavhengige testen som tar for seg akkurat dette punktet. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Ja.. hvorfor er ikke Norton bra nok? NIS 2006 bruker ikke så mye som noen skal ha det til (men mer enn andre AV'er thou) og det er, etter min mening et svært bra alternativ. Av ting jeg har lest er også NOD32 og Avast! gode også Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 avg er bra, men tiden går veldig fort ut på den, du har jo bare 30 dager... avast..da registrerer du deg og kan ha den så lenge du vil.. men jeg stoler ikke så mye på avast værtfall, den har fått noe negativ kritikk værtfall. nod32 må vel være den beste av alle, når jeg hadde dette var pc'en trygg hele tiden værtfall, jeg synes denne er best, men igjen man må kjøpe den for å registrere seg og det er et stort minus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå