enden Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg har fått i oppgave å finne ut hvordan man enklest kobler en 360 til en prosjektor og et rimelig PC-suround-anlegg. Det skulle i utgangspunktet være en enkel sak, men jeg må innrømme at jeg sliter litt her. Prosjektoren har VGA- S-video- og kompositt-inngang, så man må ta utgangspunkt i dette. Jeg antar at VGA er det beste alternativet, og vil helst benytte dette. Den eneste kabelen jeg kan se med VGA er Xbox 360 VGA HD AV Kabel, HD på flatskjerm eller VGA monitor (komplett.no). På xbox.com påstår M$ at denne støtter 5.1 lyd, men jeg kan bare se to RCA-kontakter for lyd. De fleste anlegg jeg har vært borti vil ha tre eller fire innganger (front, bak og sub/senter). Hvordan får M$ til dette med bare to kabler, og hvilket anlegg bør jeg eventuelt se på som passer? Prisen er egentlig ikke viktig, men anlegget trenger ikke være toppklasse da dette skal plasseres på et lite møterom med dårlig akustikk. Kjapt tilleggsspørsmål; Fungerer Logitch Z-5500 med 360 på optisk? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Den kabelen har optisk ut. For 5.1 kobler du en vanlig optisk kabel mellom denne og receiver eller hva du nå bruker til surround. Jeg har ingen erfaring med Logitch Z-5500, men dersom denne har optisk inn ser jeg ingen grunn til at det ikke skal funke. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Pluggen for optisk kabel sitter bak på kontakten du plugger inn i Xbox360 så er derfor du ikke ser den på de fleste produkt bilder. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Pluggen for optisk kabel sitter bak på kontakten du plugger inn i Xbox360 så er derfor du ikke ser den på de fleste produkt bilder. 6306512[/snapback] Ah, det forklarer det meste Da blir det 360 på jobben i stille måneder framover (håper ikke sjefen leser:P). Takk for svar! Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Logitech Z-5500 har optical-in Endret 14. juni 2006 av Dofty Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 http://www.tomshardware.fr/images/av/20041...ech_z5500_5.jpgLogitech Z-5500 har optical-in 6309177[/snapback] Har lært meg til at to kompatible innganger ikke nødvendigvis betyr at produktene klarer å snakke sammen Mulig det er bedre i lyd-verdenen enn IT generelt, men jeg har mine tvil Får vel stasjet i morgen hvis det ikke ankom i dag, så det blir lek etter lunsj med litt flaks Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 I lydverden er en standard en standard. Ferdig med det. Optisk funker i optisk så lenge plugg og hull stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå