dynamittharry Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 hva er det de bruker for og lage pølser? det er sikker mye rart! etter at jeg har hørt fra noen som har jobbet dær så klarer de ikke og spise pølser! Lenke til kommentar
Superior Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 etter at jeg har hørt fra noen som har jobbet dær så klarer de ikke og spise pølser! 6306270[/snapback] Jeg lurer på hvor mange ganger har jeg hørt/lest den setningen der? Pølsene er nok trygge å spise. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 "Sausage is a natural outcome of efficient butchery. Sausage-makers put to good use meat and animal parts that are edible and usually nutritious, but not particularly appealing, such as organ meats, blood, and fat, and allow the preservation of meat that can not be consumed immediately. Hence, sausages are among the oldest of prepared foods." http://en.wikipedia.org/wiki/Sausage Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 En kamerat av meg er pølsemaker og i følge ham er det rent kjøtt i kjøttpølsene. Blandet kjøtt, ja, men ikke noe svineri. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Norge har vel kanskje verdens strengeste lovgivning og kontroll på kjøtt. I Norge er det trygt å spise, inkl. kjøtt. Det er ikke veldig mange land dette er tilfellet, og enda mindre i ikke-vestlige- og u-land. PS. Du kunne ha bruk for en leksjon i og/å-regelen. Endret 14. juni 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Norge har vel kanskje verdens strengeste lovgivning og kontroll på kjøtt. I Norge er det trygt å spise, inkl. kjøtt. Det er ikke veldig mange land dette er tilfellet, og enda mindre i ikke-vestlige- og u-land. 6306366[/snapback] Men allikevel har vi hatt salmonell og e.coli i maten vår..rart ikke sant ? edit: for min del ble jeg irritert da de kuttet ut salamien, da det bare var barn som ble smittet. Endret 14. juni 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hvorfor skulle de ikke være det? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men allikevel har vi hatt salmonell og e.coli i maten vår..rart ikke sant ? 6306459[/snapback] Nei, det er naturlig. Mengden av disse tingene vi finner i matvarer i Norge er ubetydelig små i forhold til mange andre land. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 hva er det de bruker for og lage pølser? det er sikker mye rart! etter at jeg har hørt fra noen som har jobbet dær så klarer de ikke og spise pølser! 6306270[/snapback] Kanskje det er fordi de er såpass drittlei pølser? Tror nok det er helt trygt å spise de, steking/koking tar knekken på det meste. Og tenk hvor mange som spiser pølser, men som ikke blir syke. Lenke til kommentar
dynamittharry Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 hva er det de bruker for og lage pølser? det er sikker mye rart! etter at jeg har hørt fra noen som har jobbet dær så klarer de ikke og spise pølser! 6306270[/snapback] Kanskje det er fordi de er såpass drittlei pølser? Tror nok det er helt trygt å spise de, steking/koking tar knekken på det meste. Og tenk hvor mange som spiser pølser, men som ikke blir syke. 6306724[/snapback] ja, men det har jo blitt en del salmonela utbrudd! og det kom jo fra gilde! eller du vet, som de sier på reklamen; gilde, det kjennes på smaken :!: Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det kjennes i baken. Nei, nå var jeg dum.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det kjennes i baken. Nei, nå var jeg dum.. 6306766[/snapback] Om du sjekker hva symptomene for salmonella er, vil du finne ut at det faktisk var bra sagt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 ja, men det har jo blitt en del salmonela utbrudd! og det kom jo fra gilde! eller du vet, som de sier på reklamen; gilde, det kjennes på smaken :!: 6306751[/snapback] Det har vel vært ETT salmonellautbrudd nå nettopp. Gudene vet hvor lenge det er siden sist gang. Litt svinn må man regne med tross i verdens strengeste kontrollrutiner. Lenke til kommentar
dynamittharry Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 ja, men det har jo blitt en del salmonela utbrudd! og det kom jo fra gilde! eller du vet, som de sier på reklamen; gilde, det kjennes på smaken :!: 6306751[/snapback] Det har vel vært ETT salmonellautbrudd nå nettopp. Gudene vet hvor lenge det er siden sist gang. Litt svinn må man regne med tross i verdens strengeste kontrollrutiner. 6306794[/snapback] nåjah! det er nå ikke så lenge siden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå