simson Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver: Jeg har mye kabler fra DVD-opptaker, dekoder, Playstation og VHS som jeg veksler på å koble til TV-en. De samme enhetene er også kontaktet til stereoanlegget. Jeg har tidligere lest om at det finnes tilkoblingsbokser som gjør at du enkelt kan koble alle disse til TV-en. (Scart switching box eller lignende). Noen som vet om dette selges også i Norge? Eller enda bedre: Har noen å anbefale/vet hvor mye dette koster? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har prøvd sånne selv, kjøpt noen på Biltema. Funket ikke. Finnes sikkert noen som gjør dog. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Slike bokser kjøper du på Hifiklubben. Først da får du kvalitet. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver:Jeg har mye kabler fra DVD-opptaker, dekoder, Playstation og VHS som jeg veksler på å koble til TV-en. De samme enhetene er også kontaktet til stereoanlegget. Jeg har tidligere lest om at det finnes tilkoblingsbokser som gjør at du enkelt kan koble alle disse til TV-en. (Scart switching box eller lignende). Noen som vet om dette selges også i Norge? Eller enda bedre: Har noen å anbefale/vet hvor mye dette koster? 6306263[/snapback] det kunne vare fint å vite eksakt hva du er ute etter..... hvor mange innganger/utganger, hva slags in/ut o.l..... Lenke til kommentar
simson Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver:Jeg har mye kabler fra DVD-opptaker, dekoder, Playstation og VHS som jeg veksler på å koble til TV-en. De samme enhetene er også kontaktet til stereoanlegget. Jeg har tidligere lest om at det finnes tilkoblingsbokser som gjør at du enkelt kan koble alle disse til TV-en. (Scart switching box eller lignende). Noen som vet om dette selges også i Norge? Eller enda bedre: Har noen å anbefale/vet hvor mye dette koster? 6306263[/snapback] det kunne vare fint å vite eksakt hva du er ute etter..... hvor mange innganger/utganger, hva slags in/ut o.l..... 6323313[/snapback] Jeg har følgende: - 1 DVD-opptaker (scart, HDMI) - 1 Playstation (Scart) - 1 digital dekoder (scart, coax) Dekoderen er koblet til DVD-opptaker med scart, og til TV med coax (fikk dette anbefalt av hifi-klubben). Videre ønsker jeg å ha en lyd-ut fra en slik omkoblerboks til stereoanlegget. Jeg er egentlig ute etter å se litt på prisforskjeller ifht ulike løsninger, da jeg trolig kjøper en ny TV i løpet av det neste året. TV-en jeg har nå har kun 1 scart-inngang og 1 coax-inngang (ingen HDMI, selv om DVD-opptakeren har HDMI-utgang). Så på Hifiklubbens nettsider, men fant ikke annet enn en composite-converter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå