Gå til innhold

Kabelboks til TV-kabler?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver:

Jeg har mye kabler fra DVD-opptaker, dekoder, Playstation og VHS som jeg veksler på å koble til TV-en. De samme enhetene er også kontaktet til stereoanlegget.

Jeg har tidligere lest om at det finnes tilkoblingsbokser som gjør at du enkelt kan koble alle disse til TV-en. (Scart switching box eller lignende).

Noen som vet om dette selges også i Norge?

Eller enda bedre: Har noen å anbefale/vet hvor mye dette koster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mye kabler fra DVD-opptaker, dekoder, Playstation og VHS som jeg veksler på å koble til TV-en. De samme enhetene er også kontaktet til stereoanlegget.

Jeg har tidligere lest om at det finnes tilkoblingsbokser som gjør at du enkelt kan koble alle disse til TV-en. (Scart switching box eller lignende).

6306263[/snapback]

det kunne vare fint å vite eksakt hva du er ute etter..... hvor mange innganger/utganger, hva slags in/ut o.l.....

Lenke til kommentar

6306263[/snapback]

det kunne vare fint å vite eksakt hva du er ute etter..... hvor mange innganger/utganger, hva slags in/ut o.l.....

6323313[/snapback]

Jeg har følgende:

- 1 DVD-opptaker (scart, HDMI)

- 1 Playstation (Scart)

- 1 digital dekoder (scart, coax)

Dekoderen er koblet til DVD-opptaker med scart, og til TV med coax (fikk dette anbefalt av hifi-klubben).

Videre ønsker jeg å ha en lyd-ut fra en slik omkoblerboks til stereoanlegget.

Jeg er egentlig ute etter å se litt på prisforskjeller ifht ulike løsninger, da jeg trolig kjøper en ny TV i løpet av det neste året.

TV-en jeg har nå har kun 1 scart-inngang og 1 coax-inngang (ingen HDMI, selv om DVD-opptakeren har HDMI-utgang).

Så på Hifiklubbens nettsider, men fant ikke annet enn en composite-converter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...