Gå til innhold

N6233 vs E50 vs E60

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny mobil, men er usikker på hvilken.

Synes N6233 har virket mest fristende hittil, men er usikker på operativsystemet og mulighetene her. Noen spørsmål:

- Kan 6233 ha flere programmer åpne samtidig?

- Kan jeg laste ned programmer til 6233 (dvs ikke-java)? Tenker da på ulike nytteprogrammer, regneark, e.l.

Jeg vil helst ha 3G, men andre sider ved telefonen kan oppveie mangelen på dette.

Er det andre fordeler ved E50 og E60 som setter 6233 i skyggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6233 kjører S40 som jeg ikke tror at kan kjøre flere programmer samtidig. Hvis du skal ha mye programmer må du få en Symbian-telefon (eller S60 som Nokia kaller det).

Både E60 og E50 har S60, noe som gjør de til mye mer funksjonable mobiler.

Hvis det står i mellom E60 og E50 ville jeg ventet på E50 da den er mindre, har kamera og koster mindre. Vurderer den selv.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

6305992[/snapback]

Dette er alle tre Nokiatelefoner jeg faktisk kunne vurdert. Kan jo ta med N73 da denne kommer mellom 6233 og E60.

Har vurdert det slik at jeg ikke trenger kamera, men S60 så ikke 6233. Videre trenger jeg ikke wifi eller 3G, men en liten telefon med mulighet for programmer, knallgod kalender, avansert adressebok, god skjerm, minnekort, god batteritid (10 dager / 8 timer) og slim (> 17 mm). E50 har alt dette og når den i tillegg er latterlig billig (ca 2500) blir det denne med en gang jeg har lest noen tester blant annet her på Amobil. :)

Lenke til kommentar

6305992[/snapback]

Dette er alle tre Nokiatelefoner jeg faktisk kunne vurdert. Kan jo ta med N73 da denne kommer mellom 6233 og E60.

Har vurdert det slik at jeg ikke trenger kamera, men S60 så ikke 6233. Videre trenger jeg ikke wifi eller 3G, men en liten telefon med mulighet for programmer, knallgod kalender, avansert adressebok, god skjerm, minnekort, god batteritid (10 dager / 8 timer) og slim (> 17 mm). E50 har alt dette og når den i tillegg er latterlig billig (ca 2500) blir det denne med en gang jeg har lest noen tester blant annet her på Amobil. :)

6311880[/snapback]

Skulle helst hatt en kombinasjon av disse mobilene...:

- S60

- Kjapp

- Svært god kalender

- 3G (wifi ikke nødvendig)

- liten

- god batteritid

- billig (dvs <2500)

Heller så langt mest mot 6233, ved at jeg prioriterer 3G foran S60.

- Er det mulig med S40 (dvs N6233) å være inne på nettleseren, og bare midlertidig gå ut fra denne for å sjekke en melding du får? Eller må du da lukke nettleseren helt først?

Tilsvarende med kalender og meldinger: Jeg liker muligheten til å kunne veksle fram og tilbake mellom melding/mail og kalender når jeg f.eks får inn nye møteplaner, etc. Er det mulig å hoppe fram og tilbake mellom disse, eller må de lukkes for å åpne et nytt program?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...