Ronny M Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg en Pentium D 930 socket 775. Den blir mektig varm har jeg hørt rykter om, pluss at orginal kjøleren ikke akkurat er av den stille sorten. Derfor har jeg veldig lyst til å bevege meg inn i vannkjøler verdenen. Mest fordi jeg helst ikke vil høre en eneste lyd fra maskina mi, men også fordi det er kjekt å ha i tilfelle jeg føler for en aldri så liten overklokking. Men jeg har aldri ofret vannkjøling en tanke før nå, så jeg vet ikke så mye om hva som finnes av bra produkter der ute, så jeg setter stor pris på litt hjelp fra dere som har litt erfaring. Etter et lite søk i prisguiden så fant jeg et par alternativer som kanskje er aktuelle, men det får bli opp til noen som har peiling å vurdere om de er noe å satse på: Cooler Master Aquagate Mini R80 MIST Economy vannkjølingssett,Singel rad Gigabyte 3D Galaxy LCS, Water Liquid Cooling Thermaltake BigWater 735 Er denne bedre enn orginalen med tanke på lekkasjer og sånn? Leste om diverse dårlige erfaringer om akkurat det i "Den store TT BigWater threaden" Jeg tar ikke sjansen på et vannkjølings system som ikke garantert er potte tett! Hva anbefaler dere? Endret 14. juni 2006 av Ronny M Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Den første fins i ein anna versjon med 120mm*120mm vifte. Den har då namnet R120. Den er sikkert litt stillare på grunn av den større vifta. Ytelsen ligg vel mellom high-end-luftkjøling og high-end-vasskjøling. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Er det kanskje bedre å sette sammen et kjølesystem selv av løse komponenter med bra kvalitet? Etter det jeg har skjønt så langt, så trenger jeg bare en god pumpe, en god vannblokk, en god radiator med stillegående vifte, tank og slanger. Det er vel alt som trengs? Er det noen nettsteder som har mye bra som jeg kan utforske? Dette er som sagt en helt ny verden for meg, så jeg skulle gjerne hatt noen tips om hvilke merker som står for kvalitet, og hvilke jeg bør styre unna. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Microplex Du kan og sjå i prisguiden Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Når det gjelder vannblokker så er Swiftech nummer en både på ytelse og kvalitet (og pris ). Men med mindre du virkelig vil tyne maskinen og overvolte cpu til den skriker, så holder det med mid-end blokker fra f.eks. Swiftech eller Danger den. Jeg vil anbefale MCW6000775 blokka på det høyeste. Den er vanvittig billig sammenlignet med den ytelsen den gir.Skal du kjøle GPU så står det som regel mellom Maze4 eller MCW60. Maze4 er en veldig urestriktiv blokk, og samtidig billigere enn MCW60. Du trenger forresten ikke vanntank, du kan også bare lage en t-kobling på slangen og fylle/tømme den derfra. Det blir mer enn nok vann uansett. Skal du ha stille pc så kjøp en tynn/lite restriktiv radiator som f.eks. BIP. Så kan du bruke vifte® som er støysvake på den. Bare gå på www.microplex.no og se litt der, du, de er stort sett de eneste i Norge som selger (bra) vannkjølingsprodukter. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Naar det gjelder BigWater, saa er det IKKE 735-settet som folk har hatt saa daarlige erfaringer med, men det foerste BW-settet. Bare saa det er sagt. Les siste posten jeg har skrevet i "Den store BigWater-traaden" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå