andersen106 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16v bør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det og noen som det ikke står noe om det?! eller skal man ha på olje etter du har vaska det? takker for svar Endret 14. juni 2006 av andersen106 Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Skal vel ikke olje luftfilteret? Eller? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) er ikke sikker på akkurat ditt men K&N filter skl oljes. dette for og hindre at støv og annen dritt skl komme lett inn i filteret og videre inn i innsuget da filteret er "grovere" Endret 14. juni 2006 av kensyv Lenke til kommentar
spitz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) I siste nummer av Max Power står det mye om forskjellige luftfiltre. Blant annet at K&N skal oljes, og at filtre som Pipercross og Green også kan renses og brukes på nytt, men ikke oljes. Grunnen til at K&N skal oljes, og ikke de andre, er visst noe med statisk elektrisitet i K&N som ikke de andre har. Endret 14. juni 2006 av spitz Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Siden det da er opprettet en tråd om dette emnet lurer jeg på hvor mye olje og hvor ofte et K&N filter skal oljes Har en av de største filterene som var å få over disk om det har noen betydning (veit jeg ikke trenger et filter som kan mate opp til 600hk, men stort er pent ) Lenke til kommentar
andersen106 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) I siste nummer av Max Power står det mye om forskjellige luftfiltre. Blant annet at K&N skal oljes, og at filtre som Pipercross og Green også kan renses og brukes på nytt, men ikke oljes. Grunnen til at K&N skal oljes, og ikke de andre, er visst noe med statisk elektrisitet i K&N som ikke de andre har. 6306767[/snapback] man får kjøpt rensevekse og olje som selges sammen. skal man bruke oljen etter du har rensa det da kanskje? filteret burte komme ferdig olje behandla eller selges sammen så du kan gjøre det selv, er teit å selge et filter som ødlegger motoren, ikke alle veit at man skal ha på olje.. vis dere skjønner jeg har kjørt 50 mil med det filteret, er litt dumt å finne ut nå at jeg skal ha på olje Endret 14. juni 2006 av andersen106 Lenke til kommentar
spitz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 man får kjøpt rensevekse og olje som selges sammen. skal man bruke oljen etter du har rensa det da kanskje? filteret burte komme ferdig olje behandla eller selges sammen så du kan gjøre det selv, er teit å selge et filter som ødlegger motoren, ikke alle veit at man skal ha på olje.. vis dere skjønner jeg har kjørt 50 mil med det filteret, er litt dumt å finne ut nå at jeg skal ha på olje 6306855[/snapback] Olja skal på til slutt, ja. Om du kjøpte et nytt filter var det vel olja fra før, var det ikke? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har en av de største filterene som var å få over disk om det har noen betydning (veit jeg ikke trenger et filter som kan mate opp til 600hk, men stort er pent ) 6306852[/snapback] Og 14iss Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jaja, samma det da Har litt å trimme på før jeg trenger å bytte luftfilter da hvert fall K&N filter kommer ferdig oljet ja Lenke til kommentar
bluesmoke Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 det er vel oljet fra fabrikk, det er vel bare vist du renser det at det skal oljes Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har Green filter. Og det skal renses og oljes, etter at det er tørket, ca hver 10 000 km. Det finnes rense veske og olje i butikker som selger filteret. Filteret er ferdig oljet når du kjøper det. (derfor det er pakket inn i plast anntar jeg) Lenke til kommentar
andersen106 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg har Green filter.Og det skal renses og oljes, etter at det er tørket, ca hver 10 000 km. Det finnes rense veske og olje i butikker som selger filteret. Filteret er ferdig oljet når du kjøper det. (derfor det er pakket inn i plast anntar jeg) 6316985[/snapback] min kom ikke i plast,, skal snart rense det uannsett så da får den ny olje. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16vbør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det og noen som det ikke står noe om det?! eller skal man ha på olje etter du har vaska det? takker for svar 6305817[/snapback] Som nevnt har både K&N og Green rensekit til sine filtre, hvis det er ferdig oljet, står dette på pakningen som filtret kom i. Din lokale filterpusher burde ha rensekit liggende, bør vel ikke koste mer en 150-200 kroner. Bruksanvisning følger med pakningen, men siden jeg er snill osv... 1. Løsne filteret fra brakett/hus 2. Blås bort løs skitt/støv fra utsiden med en trykkluftsboks eller lignende (NB! ikke nærmere en 15 centimeter, da risikerer filteret å revne) Blås også fra innsiden og ut. 3. Fukt filteret godt med rensevæsken og la den virke i ca. 10 minutter. 4. Skyll filteret med lunket rennende vann fra utsiden og så fra innsiden. 5. La filteret lufttørke i romtemperatur (tar ca. 4 timer) VIKTIG: Ikke bruk noen varmekilder da det kan skade filteret. 6. Olje filteret med vedlagte olje. Pass på at det skal dekke godt. Spray både på innsiden og utsiden. Sørg for at alle kriker og kroker er dekket. Filteret skal være vått av olje, men ikke renne. 7. Monter tilbake i bilen og vips; ferdig Lenke til kommentar
andersen106 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 hei har kjøpt meg green filter til min saab 9000 91 mod 2,0L 16vbør jeg få på litt olje eller trenger ikke green filteret det, ser mange som skal ha det og noen som det ikke står noe om det?! eller skal man ha på olje etter du har vaska det? takker for svar 6305817[/snapback] Som nevnt har både K&N og Green rensekit til sine filtre, hvis det er ferdig oljet, står dette på pakningen som filtret kom i. Din lokale filterpusher burde ha rensekit liggende, bør vel ikke koste mer en 150-200 kroner. Bruksanvisning følger med pakningen, men siden jeg er snill osv... 1. Løsne filteret fra brakett/hus 2. Blås bort løs skitt/støv fra utsiden med en trykkluftsboks eller lignende (NB! ikke nærmere en 15 centimeter, da risikerer filteret å revne) Blås også fra innsiden og ut. 3. Fukt filteret godt med rensevæsken og la den virke i ca. 10 minutter. 4. Skyll filteret med lunket rennende vann fra utsiden og så fra innsiden. 5. La filteret lufttørke i romtemperatur (tar ca. 4 timer) VIKTIG: Ikke bruk noen varmekilder da det kan skade filteret. 6. Olje filteret med vedlagte olje. Pass på at det skal dekke godt. Spray både på innsiden og utsiden. Sørg for at alle kriker og kroker er dekket. Filteret skal være vått av olje, men ikke renne. 7. Monter tilbake i bilen og vips; ferdig 6319821[/snapback] takker Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Grimbo beskrev dette flott. Legger bare til at det heller ikke skal brukes trykkluft til tørkingen. Filtret skal tørke helt av seg selv i romtemperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå