Saftis Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 OEM utgaver av programvare er altså utgaver som forhandleren kun har lov til å selge sammen med nye pc'er. Nå har det seg engang slik at mange av de billigste forhandlerne av nye pc'er er de som kun selger noen få varer i stort volum (Lidl, Elprice, Coop, etc.), og ikke selger programvare. Før i tiden trengte man bare å kjøpe en strømkabel for å få med en OEM-utgave, og det ble aldri gjort noen kontroll av dette. Har Microsoft skjerpet inn dette, og i så fall, gjøres kontrollen før eller etter at man har kjøpt programvaren? Ser ikke helt at det kan ha noe å si for Microsoft sin del om jeg kjøper OEM fra samme firma jeg kjøper pc'en av, eller om jeg kjøper den fra et annet, så lenge programvaren skal brukes på en ny maskin? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 De fleste nettsjapper har lempet på disse kravene nokså nylig slik at man nå kun kan kjøpe programvaren uten å måtte kjøpe ved noe maskinvare samtidig. Ordlyden i dette går noe sånt som Produktet kan nå kjøpes løst (ikke sammen med hardware) hvis det skal installeres i egenbygd PC.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå