Gå til innhold

Hemmelig reisekonto med skattebetalernes penger


Anbefalte innlegg

Her synes det som om FrPs stortingsgruppe heller mot sistnevnte syn; penger som er tildelt skal brukes av og på gruppen på det en syns kan være en kjekk ting, uavhengig av regelverk og ikke minst skatteforhold.

6369228[/snapback]

 

Her har vel C.I. Hagen gått ut og refset de(les; jagland) som blander seg inn i FRP sin bruk av midlene. "Ikke bland deg inn i våre forhold, så blander ikke vi oss inn i deres". Dog kjøper jeg ikke denne formen for bortforklaringer. Partiene kan gjerne være vaktbikjer for hverandre, spesielt stortingsrepresidenten. Men man kunne muligens gjøre det på en måte som ikke minner om sjimpanser i bur. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At VG er ute på korstog vet vi alle, denne gangen er det FRP neste gang ap eller H eller noen andre, det jeg uansett håper kommer ut av dette er klare og oversiktlige regler for hva partiene kan bruke pengene til og at de da får midler øremerket til dette. Skal de så yte noe utover dette til sine folk så får de hente inn de midlene på annet vis .

jeg er ikke med på å betale for hverken Siv eller andre politikeres prioritering i helsekøene sålenge de selv ikke er istand til å ordne en sykehjemsplass til de mange minstepansjonistene som i dag rett og slett lider fordi de ikke får hjelp .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg synes det er viktig at politikerne er som folk flest, slik at de klarer å identifisere seg med dem (oss) som de skal representere. Men så lenge pengene går til ting som folk flest kan skaffe seg, tar jeg dette med ro. Norge er et smålig land på mange måter, som måler kvadratemetere på kongelige landsteder og misunner statsministeren en Mini Cooper...

 

Geir :)

6369244[/snapback]

 

Poenget mitt er i likhet med ditt at politikere er som oss, men hvorfor skal vi tilstå dem større fordeler enn du og jeg har tilgang til?

Så tar du det med ro når hvemsomhelst kan oppnå sin drøm, samtidig synes du det er "urettferdig" at sultestreikende som følger ditt poeng er suspekte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så tar du det med ro når hvemsomhelst kan oppnå sin drøm, samtidig synes du det er "urettferdig" at sultestreikende som følger ditt poeng er suspekte.

6369426[/snapback]

Hvor og når har jeg sagt noe om sultrestreiker?

 

Geir :)

6370337[/snapback]

 

Nei, har du skulle sett ...felttog på for mange fronter er drita vanskelig :)

Du ble en beklagelig "unlawful combattant" i mitt rettferdige korstog.

Jævlig uheldig spør du meg, men jeg har nå rett uansett ...tror jeg ihvertfall...Hey Laura, where`s the warm milk and the coockies?

 

Dear Lord, who made the birds and the bees... and the snails, presumably, erm, please help me, a little animal too, in my despair. I have been a sinner, but now I intend to follow the path of the saints: particularly the very religious ones.

 

:blush:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
jeg er ikke med på å betale for hverken Siv eller andre politikeres prioritering i helsekøene sålenge de selv ikke er istand til å ordne en sykehjemsplass til de mange minstepansjonistene  som i dag rett og slett lider fordi de ikke får hjelp .

6369394[/snapback]

Hvis Frp skal bli i stand til dette, så må du stemme på dem.

 

Det er meningsløst å si at Frp ikke får drive en gitt personalpolitikk fordi andre regjeringer har dårlig helse og sosialpolitikk.

 

Det kan bety mye for samholdet i en organisasjon å gi medlemmene visse goder. Så lenge det ikke foregår noen korrupsjon, eller dette går ut over organisasjonens arbeide, så kan jeg ikke forstå at dette er noe å henge seg opp i. De forskjellige gruppene må selv få lov til å vurdere på hvilken måte de jobber og prioriterer.

 

Men er det derimot slik at stortingsgruppene får overført mye mer midler enn nødvendig, så kan man se på om dette bør strammes inn, og at det overføres færre midler. Til alle partier.

Lenke til kommentar
Men er det derimot slik at stortingsgruppene får overført mye mer midler enn nødvendig, så kan man se på om dette bør strammes inn, og at det overføres færre midler. Til alle partier.

 

Er det ikke nettop det det er ??

 

Frp vil fortsette å la skattebetalerne finansiere Hurtigrute-cruise med ektefeller, personlig trener, kjoler og helseforsikring for stortingsrepresentanter, også etter at Stortingets regelverk blir strammet inn.
Lenke til kommentar
Frp planlegger å fortsette festen

 

 

Frp vil fortsette å la skattebetalerne finansiere Hurtigrute-cruise med ektefeller, personlig trener, kjoler og helseforsikring for stortingsrepresentanter, også etter at Stortingets regelverk blir strammet inn.

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121078

6385273[/snapback]

Hmm, betenkelig at de har en slik holdning til bruk av partimidler finansiert over statsbudsjettet. Etter mitt syn bør politiske parti følge samme regler som bedrifter. Det betyr at ektefeller til partimedlemmer skal ikke få gratis reise, klær o.l. Det bør i det minste oppføres som skattbar inntekt.

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
jeg er ikke med på å betale for hverken Siv eller andre politikeres prioritering i helsekøene sålenge de selv ikke er istand til å ordne en sykehjemsplass til de mange minstepansjonistene  som i dag rett og slett lider fordi de ikke får hjelp .

6369394[/snapback]

Hvis Frp skal bli i stand til dette, så må du stemme på dem.

 

Det er meningsløst å si at Frp ikke får drive en gitt personalpolitikk fordi andre regjeringer har dårlig helse og sosialpolitikk.

 

Det kan bety mye for samholdet i en organisasjon å gi medlemmene visse goder. Så lenge det ikke foregår noen korrupsjon, eller dette går ut over organisasjonens arbeide, så kan jeg ikke forstå at dette er noe å henge seg opp i. De forskjellige gruppene må selv få lov til å vurdere på hvilken måte de jobber og prioriterer.

 

 

6385341[/snapback]

 

Forstår ikke helt at dette kan kalles personalpolitikk, fordi det er vel bare eliten som nyter godt av ordningen. Personalpolitikk bør vel gjelde alle i hele organisasjonen. Ligner mer på "elitepolitikk".

Lenke til kommentar
Men er det derimot slik at stortingsgruppene får overført mye mer midler enn nødvendig, så kan man se på om dette bør strammes inn, og at det overføres færre midler. Til alle partier.

 

Er det ikke nettop det det er ??

6385405[/snapback]

Om det er det det er, så er det ikke det som diskuteres.

Lenke til kommentar
jeg er ikke med på å betale for hverken Siv eller andre politikeres prioritering i helsekøene sålenge de selv ikke er istand til å ordne en sykehjemsplass til de mange minstepansjonistene  som i dag rett og slett lider fordi de ikke får hjelp .

6369394[/snapback]

Hvis Frp skal bli i stand til dette, så må du stemme på dem.

 

Det er meningsløst å si at Frp ikke får drive en gitt personalpolitikk fordi andre regjeringer har dårlig helse og sosialpolitikk.

 

Det kan bety mye for samholdet i en organisasjon å gi medlemmene visse goder. Så lenge det ikke foregår noen korrupsjon, eller dette går ut over organisasjonens arbeide, så kan jeg ikke forstå at dette er noe å henge seg opp i. De forskjellige gruppene må selv få lov til å vurdere på hvilken måte de jobber og prioriterer.

 

 

6385341[/snapback]

 

Forstår ikke helt at dette kan kalles personalpolitikk, fordi det er vel bare eliten som nyter godt av ordningen. Personalpolitikk bør vel gjelde alle i hele organisasjonen. Ligner mer på "elitepolitikk".

6385520[/snapback]

Det gjelder vel dei i stortingsgruppa, siden det er stortingsgruppa som får grunkene. Men at FrP kan ta seg råd til å dra på fylletur med koner og herrer, kjøpe kjoler og gudane vet hva viser vel bare at det er alt for mye penger i omløp!

Lenke til kommentar
Det er meningsløst å si at Frp ikke får drive en gitt personalpolitikk fordi andre regjeringer har dårlig helse og sosialpolitikk.

 

Det kan bety mye for samholdet i en organisasjon å gi medlemmene visse goder. Så lenge det ikke foregår noen korrupsjon, eller dette går ut over organisasjonens arbeide, så kan jeg ikke forstå at dette er noe å henge seg opp i. De forskjellige gruppene må selv få lov til å vurdere på hvilken måte de jobber og prioriterer.

 

Men er det derimot slik at stortingsgruppene får overført mye mer midler enn nødvendig, så kan man se på om dette bør strammes inn, og at det overføres færre midler. Til alle partier.

6385341[/snapback]

Hva har dette med om FrP får drive en egen personalpolitikk å gjøre? Pengene skulle gå til et definert formål, ikke til personalpolitikk for å styrke samhold i Stortingsgruppen, eller gi dem bestemte goder (notwithstanding skatteproblematikken). Om en avdeling i et statlig organ får en bestemt sum til å kjøpe inn IT-utstyr blir det galt om en bestemmer seg for å bruke pengene på å ta med ektefeller på "studietur", firmabil til nestlederen, hårklipp til sjefens kone og en rekke andre "sosiale" formål. Her blander man kasser.

 

Om FrP ønsker bruke andre midler på dette, dvs midler som ikke gis til formålet "Stortingsrelevant _arbeid_", må de gjerne gjøre det, men akkurat som avdelingssjefene i andre avdelinger som får penger fra Staten ikke kan bruke øremerkede penger på "personalpolitikk" (om Elis hår kan kalles det), kan ikke FrP bruke penger som skal gå til noe annet på slikt. Dette har ingenting med å nekte partiet å føre en egen "personalpolitikk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...