Gå til innhold

Hemmelig reisekonto med skattebetalernes penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel ikke helt etter partiboken og slettes ikke bra når en kritiserer andre for "småting" .
Hemmeligholdt for andre Frp-ere I går varslet Frp at ordningen avvikles

I ni år har Carl I. Hagen styrt en hemmelig reisekonto for en eksklusiv gruppe Frp-ere og deres ektefeller. Pengene kommer fra skattebetalerne.

6305667[/snapback]

 

Uten at vi kjenner detaljene, så virker det foreløpig som: Driti på draget!

 

*Aaargh flyalarmøvelse kl 12.00. Sykt høy lyd*

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Carl I. Hagen er ikke interessert i å kommentere reisekontoen nærmere overfor VG Nett

 

Fremskrittspartiet har tidligere selv fremstått som et åpenhetsparti og vedtok blant annet tre måneder før valget i 2002 en innskjerping for bruken av stortingsmidler.

 

Han nekter å oppgi til VG hvor mye penger som er overført til reisekontoen

 

 

(VG NETT 14.06.06 kl. 13:00) 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119644

 

Dobbeltmoralen blomstrer, et åpenhetsparti som nekter andre innsyn :!: :!:

Lenke til kommentar
Dette er vel ikke helt etter partiboken og slettes ikke bra når en kritiserer andre for "småting" .
Hemmeligholdt for andre Frp-ere I går varslet Frp at ordningen avvikles

I ni år har Carl I. Hagen styrt en hemmelig reisekonto for en eksklusiv gruppe Frp-ere og deres ektefeller. Pengene kommer fra skattebetalerne.

6305667[/snapback]

 

Uten at vi kjenner detaljene, så virker det foreløpig som: Driti på draget!

 

*Aaargh flyalarmøvelse kl 12.00. Sykt høy lyd*

6305703[/snapback]

 

Heh, var akkurat ferdig med eksamen da (ferdig med å skrive, hadde ikke levert). Ble litt smånervøs...

 

Btw - hvordan mente du "driti på draget"? At det ble oppdaget?

 

FrP er og forblir et populistisk værhaneparti som sier det som passer dem. Lavere skatter ene dagen, bedre offentlig helsestell andre. Passe på økonomien ene dagen, dele-ut-oljefondet andre dagen. etc.

 

Ble forøvrig nesten løpt ned av "sjefen sjøl" i det partiet i dag, i værste "jeg går rett på" stil :lol:

Lenke til kommentar

Uten at vi kjenner detaljene, så virker det foreløpig som: Driti på draget!

6305703[/snapback]

Btw - hvordan mente du "driti på draget"? At det ble oppdaget?

Lol. Vel, det kan du jo si. ;)

 

Nei, tenkte mer på at man (kanskje) har brukt stortingsgruppens midler på studiereiser, der det også ble betalt for ledsager. Så vidt jeg vet er praksis i det offentlige at ledsager skal betale reisen selv (rett meg hvis dette er galt).

 

FrP er og forblir et populistisk værhaneparti som sier det som passer dem.

Der er jeg selvsagt helt uenig. :cool:

 

Ble forøvrig nesten løpt ned av "sjefen sjøl" i det partiet i dag, i værste "jeg går rett på" stil.

6307161[/snapback]

Hehe, han er da hyggelig han. Var sikkert en smule stresset pga dette her. :p

Lenke til kommentar

Nei, dette er ikke akkurat positivt for Frp :)

 

Vi får håpe at Siv Jensen har litt bedre kontroll, og at hun er litt mer forsiktig med midlene.

 

FrP er og forblir et populistisk værhaneparti som sier det som passer dem. Lavere skatter ene dagen, bedre offentlig helsestell andre. Passe på økonomien ene dagen, dele-ut-oljefondet andre dagen. etc.

Nå er du uærlig. Det er ingen motsetning mot å senke skatter og forbedre helsevesenet. Det er heller ingen motsetning mellom å ønske å forbedre norsk økonomi og bruke litt ekstra penger fra overskuddet i oljefondet til dette.

 

Når du sier "værhaneparti" så innebærer det at Frp endrer mening hele tiden, noe partiet ikke gjør i det hele tatt. Det er heller du som ikke kan noe om partiets politikk.

Lenke til kommentar

Vel det ser ut som FRP tar på seg offer-rollen igjen i sin pressemelding: Clicky

 

Det hele skal visst vært "Studie turer", det er vel mye de har å lære om strender og hotell-stadarden til reiselivsbranjsen :)

 

Kort referat: Vi har kontroll, Vi sløser ikke, Alle turer er under kjennetegnet Studietur, VG gjør dette bare for å sværte oss.

Lenke til kommentar
Nå sier FrP også at VG kjørte samme historien i '99, altså for 7 år siden, og bare har hentet den fram fra arkivet. Videre at kontoen ikke har blitt benyttet siden 2001.

 

Hvorfor er det plutselig en sak som VG og alle de andre partiene må mene noe om i dag?

 

Geir :)

6308407[/snapback]

Fordi VG brukte det magiske ordet: Hemmelig!

 

 

Tenk sånn Frp har sløst. Ene året hadde de overført hele en kvart million. Og hvis dem har gjort det de andre årene... tenk hva de rødgrønne kunne fått ut av de pengene. Sikkert en hel meter strandlinje til! Kanskje til og med to!

 

 

Eneste som blir avslørt her er vel egentlig enkelte debatanters evne til å ukritisk suge til seg alt som er negativt om Frp. :p

 

 

Jeg kjøpte forresten Dagbladet i dag. Pleier ikke å gjøre det, men gladnyheter selger. ;)

Lenke til kommentar
De kan vel ha sammenheng med hva som skjer på stortinget på torsdag.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119685

 

- Vi vil gå gjennom redegjørelsene før vi torsdag avgir innstilling om nye retningslinjer for stortingsgruppenes pengebruk, sier stortingspresidenten til NTB.

6308423[/snapback]

Right. Men med tanke på at de tre presidentene kommer fra de tre partiene som er i mot offentlig innsyn og som til sammen har 72% av representantene på tinget (Ap, Høyre og FrP), så er det kanskje for mye å håpe at det skjer noen revolusjon her.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det beste med hele saken må jeg si er det at Hagen ikke vil gi andre innsyn i regnskapene. Det er DA det blir tåpelig. Har du ikke noe å skjule, så benekter du ikke noe heller...

6308720[/snapback]

Tja, selv om jeg er rykende uenig med FrP, Ap og Høyre i denne saken, ser jeg jo at det går an å ha prinsipielle synspunkter på slikt.

 

Jeg har ikke mye å skjule i mitt liv, men jeg melder meg ikke på Big Brother av den grunn...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nei, men hvis du vil avkrefte noe, så prøver du ikke å gjøre det med å si at noen ikke kan undersøke saken.....

6308848[/snapback]

Nei, det er jeg enig i. Og i denne saken er det rimelig å forvente seg et svar, og jeg er som sagt prinsipielt tilhenger av innsyn i dette. Dog ikke nødvendigvis med tilbakevirkende kraft.

 

Men problemet er at det åpner for den type journalistikk som VG ofte bedriver, i beste "Se og Hør"-stil:

 

S&H: "Kjendis NN sett på homsebar. Er det noe i ryktene?"

 

Da kan man enten svare. Hvilket får trynet ditt smurt utover hele forsiden av neste nummer:

 

S&H: "Kjendis NN sier: Jeg er ikke homse!"

 

Eller man kan fortelle bladsmørerne at homofile er like gode som oss andre, og da skriver de:

 

S&H: "Kjendis NN om homoryktene: Homser er også mennesker!"

 

Eller man kan nekte å uttale seg om saken, og dermed får man variant 3:

 

S&H: "Homseryktene fortsetter. Kjendis NN nekter å uttale seg."

 

Aller helst skulle man jo gitt dem svar på tiltale, men da hadde man vel fått denne forsiden:

 

S&H: "Homokjendis politianmeldt: Slo ned journalist!!"

 

VGs metoder er de samme, bare at ofrene er politikere istedet for kjendiser, og temaet politikk. Ok, helst kjendispolitikere...

 

Off topic dette, men jeg måtte bare få sagt hva jeg mener om tabloid pressen. :innocent:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det beste med hele saken må jeg si er det at Hagen ikke vil gi andre innsyn i regnskapene. Det er DA det blir tåpelig. Har du ikke noe å skjule, så benekter du ikke noe heller...

6308720[/snapback]

Tja, selv om jeg er rykende uenig med FrP, Ap og Høyre i denne saken, ser jeg jo at det går an å ha prinsipielle synspunkter på slikt.

 

Jeg har ikke mye å skjule i mitt liv, men jeg melder meg ikke på Big Brother av den grunn...

 

Geir :)

6308834[/snapback]

 

Mener å huske at Hagen gikk ganske hardt imot denne typen sløsing? :dontgetit:

Nei, tror ikke jeg kommer til å stemme FRP neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...