Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat TDI med høyt dieselbruk ved småkjøring

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en Passat TDI 130hk 02 modell, chipet til 154hk. Bilen min har plutselig begynt å bruker mer drivstoff ved småkjøring, typisk rundt 0,9l pr mil. Ved langkjøring kryper forbruket ned på 0,54l pr mil.

Jeg har også lagt merke til at det ekstra pushet jeg hadde når jeg trykket på litt er borte.

Utover dette går bilen jevnt og den har ingen problemer med å dra seg opp i høyere turtall.

En kompis har hintet til at det kan være dne berømte luftmasse måleren som har gått, men en annen kompis mener dette kanskje ikke er tilfelle da symtomene burde være at bilen ikke vil dra seg oppover i turtall.

Noe som har vært borti dette og som kan gi meg et hint eller to for å løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker jo som om at det er luftmassemåleren som er gåen, men jeg er absolutt ingen ekspert i det hele tatt!

Men det var bare den første tanken som streifet meg, siden jeg har lest om slike tilfeller før på forum. Det virker jo ikke som om at det noen andre feil på motoren på disse bilene. Regner med at Leo_ svarer seinere uttpå dagen, han vet helt sikkert hva som er feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...