Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiny Personal Firewall og w2k-ikke-admin-bruker

Anbefalte innlegg

Har brukt ZoneAlarm en god stund og har vært fornøyd med den, men har i den senere tid hatt problemer med den i forhold til visse programmer. Bestemte meg derfor for å teste ut Tiny (2.01, den siste gratisversjonen). Problemet er at det later til at man kun kan administrere programmet hvis man har administratorrettigheter på maskinen. Jeg kjører ikke som administrator til vanlig av sikkerhetshensyn, denne kontoen er forbeholdt, ja, det gjettet du vel.

Når jeg klikker på Tiny-trayikonet kommer det en eller annen meldingsboks, og man kommer ikke inn. Er det noen måte å omgå dette på? For alle "utgående programmer" går det greit, der får man mulighet til å sette reglene hver gang man forsøker å åpne en nettforbindelse med et nytt program. Men f.eks ftp-serveren kan ikke nås utenfra, åpner man den utenfra blir klienten bare stående og vente og ingen spørsmåls-popup dukker opp på "serversiden".

Er den beste løsningen å gå gjennom alle programrettighetene først som sist som administrator, eller finnes det en måte å gjre det på "underveis" som vanlig bruker med begrensede rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...