Gå til innhold

Batman vs. Batman Begins

Dotten

Hvilken film er best?  

188 stemmer

1. 1. Hvilken film er best?

• Batman
      38
    • Batman Begins
      125
    • Umulig å si, er så forskjellig
      17
    • Like god
      8

Anbefalte innlegg

for å prøve å holde oreden så tar jeg burton vs nolan diskusjonen tilbake hit..

og jeg tenkte jeg skulle skrive litt hva som er feil med de forsjellige figurene og handlingene i beggefilmene

Burtons Batman (1989)

Joker heter Jack Napier. Joker har ingen navn

Jack Napier drepte foreldrene til Bruce. Joe Chill Drepte Foreldrene til Bruce

Jack Napier jobber for Boss Carl Grissom. Boss Carl Grissom er laget for Filmen. Joker har aldri jobbet med Mafiaen

Red Hood Blir aldri nevnt. Joker sitt navn før Syrebadet

Joker er en middelaldrene mann. Joker er egentlig en mann i slutten av 20åra starten av 30åra

Nolans Batman Begins (2005)

Dr. Jonathan Crane (Scarecrow) styrer Arkham Asylum. Han var Phykologi professor ved Gotham University

Hele figuren Rachel Dawes. Laget for Filmen, men lite er kjent med Bruce wayne før han ble batman!

Ra's al Ghul kom ikke før senere i Batmans liv. Kom ikke inni bildet orginalt før Robin er med

Begins slutter med at Batman tar opp jakten på The Joker. På den tiden gikk Joker under navnet Red hood

Kommer til å oppdatere denne etter at jeg ser Batman igjen (ett årsiden sist .. og finner ikke DVDen)

men jeg finner seriøst ikke mer feil i Batman Begins..

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å prøve å holde oreden så tar jeg burton vs nolan diskusjonen tilbake hit..

og jeg tenkte jeg skulle skrive litt hva som er feil  med de forsjellige figurene og handlingene i beggefilmene

Burtons Batman (1989)

Joker heter Jack Napier. Joker har ingen navn

Jack Napier drepte foreldrene til Bruce. Joe Chill Drepte Foreldrene til Bruce

Jack Napier jobber for Boss Carl Grissom. Boss Carl Grissom er laget for Filmen. Joker har aldri jobbet med Mafiaen

Red Hood Blir aldri nevnt. Joker sitt navn før Syrebadet

Joker er en middelaldrene mann. Joker er egentlig en mann i slutten av 20åra starten av 30åra

Nolans Batman Begins  (2005)

Dr. Jonathan Crane (Scarecrow) styrer Arkham Asylum. Han var Phykologi professor ved  Gotham University

Hele figuren Rachel Dawes. Laget for Filmen, men lite er kjent med Bruce wayne før han ble batman!

Ra's al Ghul kom ikke før senere i Batmans liv. Kom ikke inni bildet orginalt før Robin er med

Kommer til å oppdatere denne etter at jeg ser Batman igjen (ett årsiden sist .. og finner ikke DVDen)

men jeg finner seriøst ikke mer feil i Batman Begins..

6520893[/snapback]

Det er da ikke nødvendigvis feil. Som tidligere påpekt så endrer man ting når det blir film. Batman Begins bygger jo hovedsakelig på en tegneserie som er en nyversjon av en annen, som igjen er en nyversjon som igjen osv....

Skal man ha en film som er helt tro mot originalen så er det Kane sin som man må forholde seg til. Og der er det uttallige med feil i begge filmene.

Se på Spider-Man, X-Men, Superman alle endrer på ting. Filmene blir ikke dårligere av den grunn.

Ta Punisher f.eks. Han ble introdusert etter at Gwen Stacy ble drept fordi han skulle jakte på Spiderman (ble lurt til å tro at Spidey var slem av en som var forelsket i Gwen). Man ser ikke dette bli nevnt i Punisher filmen, ei heller Spiderman filmene. Gwen blir ikke med der før i treeren, og der endrer også Raimi spidermanhistorien angående Sandman på lik linje med det Burton gjorde med Joker i sin Batman film. Akkurat hva vil jeg ikke si, for ikke å spoile for mye. Poenget er at dette ikke gjør filmene dårligere.

Den beste Batman filmen er nå ikke den som er mest tro mot den originale 60 år gamle tegneserien. Om det er tilfellet så er begge Batmanfilmene crappy. I begynnelsen benyttet Batman seg til tider av pistoler, drepte haugevis med skurker, var født i 1910, han ble oppdratt av sin onkel, han blir medlem av politiet osv. Dette er normal gange for tegneserieheltene, ting endrer seg.

(Eksempelvis Supermann som ikke fløy i starten, han hoppet...)

Det er essensen som må fanges opp. Ikke smådetaljene. Filmene brukes til å videreutvikle konseptene.

Personlig syntes jeg det var langt bedre å la det være Jokeren som drepte hans foreldre, fremfor en småkriminell. Det ga filmen det lille ekstra. Jeg syntes også Spider-Man filmen ble bedre av å gi han organisk vev, fremfor at han selv fant opp vevskytere (noe som er direkte latterlig for en tenåring å klare).

Lenke til kommentar

Hiver meg på jeg også.

Batman Begins er i mine øyne den beste filmen. Den er tja nesten ikke overdrevet, så klart er ikke alt like realistisk, men det meste av effekter blir forklart på en god måte, mye av det er realistisk.

Jeg synes også at Christian Bale spiller godt, noe jeg synes han alltid gjør (Equalibrium :))

Regisjøren Christopher Nolan har regi på en av mine favoritt filmer "Memento"

Gleder meg til å se oppfølgeren :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Begins var veldig bra! Men Jack Nicholson som Jokeren i Batman ga filmen en helt annen dimensjon. Løftet filmen opp faktisk! Dessuten var Keaton meget serverdig som Batman.

7954630[/snapback]

Nicholson er og blir den beste skuespilleren, men Begins er nok den beste filmen i mine øyne.

Lurer på hvordan det blir med Heath Ledger som Joker.. :hmm:

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det blir med Heath Ledger som Joker..  :hmm:

7958802[/snapback]

Langt ifra så bra som Jack Nicholson. Jeg har faktisk en stor tvil på at han kan spille The Joker. Men hvem vet, jeg kan jo bli overrasket.

7959408[/snapback]

Ledger kommer jo ikke til å gå for den samme Joker som Nicholson i det hele tatt. Nicholson sin var karikert og "morsom", mens Ledger vil gå for den mer mørke og melankolske Joker. Sånn jeg har forstått det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Ledger kommer jo ikke til å gå for den samme Joker som Nicholson i det hele tatt. Nicholson sin var karikert og "morsom", mens Ledger vil gå for den mer mørke og melankolske Joker. Sånn jeg har forstått det ihvertfall.

7959493[/snapback]

Håper det. Kunne blitt katastofe hvis han skulle prøve å etterlikne Nicholson..

Lenke til kommentar

7959493[/snapback]

Tror fortsatt ikke at det kommer til og bli så serlig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...