Rasks Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fikk i dag vite at jeg kom opp i norsk muntlig eksamen. (10. klasse) Oppgaven: Å være menneske. - Kjærlighet - Nyromantikken Tenkte å si litt generelt om nyromantikken og litt om Hamsun og Knick. Eller står jeg fast. Noen som har noe jeg burde ta med? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fikk i dag vite at jeg kom opp i norsk muntlig eksamen. (10. klasse) Oppgaven: Å være menneske. - Kjærlighet - Nyromantikken Tenkte å si litt generelt om nyromantikken og litt om Hamsun og Knick. Eller står jeg fast. Noen som har noe jeg burde ta med? 6305172[/snapback] svært så enkelt munnlig eksamen dere har da. Da jeg var i 10'ende klasse, for 3 år siden, fikk vi ikke vite hva emne vi skulle ha. Måtte lese hele pensum. Da vi kom var det helt tilfeldig hvilket kapitell vi fikk(naturfag) Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 svært så enkelt munnlig eksamen dere har da. Da jeg var i 10'ende klasse, for 3 år siden, fikk vi ikke vite hva emne vi skulle ha. Måtte lese hele pensum. Da vi kom var det helt tilfeldig hvilket kapitell vi fikk(naturfag) 6305636[/snapback] Jeg vil ikke akkurat si at naturfag og norsk er sammenlignbart (...) Norsk er jo mye vanskeligere! Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Fint om dere kunne holde dere litt til emne. Dette er min foreløpige disposisjon etter en dag: - Hva er nyromantikken? - Forskjellen mellom romantikken og nyromantikken (Hva er nytt?) - Det ubevisste sjeleliv - Forfattere (Knut Hamsun, Hans E. Kinck, Sigbjørn Obstfelder) - Victoria (kjærlighet) * sliter litt med denne, noen som har noen forslag? - Den nye kapellanen * sliter med denne også, samme som over? * Disse er to tekster som norsklæreren min mente jeg burde ha med, noen som vet hvordan jeg kan innfelle disse i temaet/emnene mine? (Se 1. post for oppgave) Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Du kan trekke inn de to tekstene når du snakker om kjennetrekk til nyromantikken. Victoria viser jo romantikerenes forhold til kvinnen som et vesen mannen drømmer om og elsker på avstand (samme ser en i Sult av Hamsun.) Lykke til! Endret 14. juni 2006 av h3nrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå