Gå til innhold

Noen bilder jeg har tatt.

Anbefalte innlegg

Kom gjerne med kritikk hær. Dette er et par av mine aller første bilder med digitalkamera. Begge er tatt med et Canon 350d med kit objektivet.

8fed3d2f.jpg

På dette bildet er jeg klar over at jeg bør fjerne den refleksjonen som er dær, skal prøve på det når jeg kommer hjem... men ellers om bildet da? Noen ideer?

4a1331eb.jpg

Vet ikke hvordan jeg skal få fjerna den tåka som er dær... får prøve meg mere i photoshop...

Dette siste bildet er tatt med samme utstyr, bare mye senere på året. Jeg har photoshoppet det noe, bl.a fått fram detaljer på de mørke områdene, og fått dempet belysningen noe... noe å si om dette bildet?

83753726.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske ordinære bilder, men det siste har nok potensiale. Ok forgrunn og vakker bakgrunn. Det eneste er at horisonten er kritisk skeiv. Den må, ikke bør, rettes opp. Hvis du ikke har programvare til å fikse det, så har Picasa en veldig enkel funksjon for å gjøre det. Det er gjort på en to tre. Hvis man leverer et slikt bilde ukorrigert inn til en konkurranse, vil det bli avskrevet som slurvete tatt.

Det er noe man egentlig bør unngå i utgangspunktet (når man tar bildet), men det fort gjort å fikse det i etterkant. Også jeg kommer hjem med skeive horisonter av og til. De fikser jeg i Rawshooter Premium, mens jeg konverterer fra raw. Liker ikke helt Photoshop sin løsning, så jeg bruker like gjerne Picasa til vanlige snapshots som er tatt i jpg.

Lenke til kommentar

Det andre bildet tok jeg bare fordi jeg ville huske hvor mye snø som kom den dagen:) Var sånn julesnø hele den dagen...

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal rette opp horisonten, men en gang må jo bli den første(Skal se hva picasa er for et program)...

Jeg har ikke kjøpt meg stativ enda, så jeg har problemer med å få tatt bildene ordentlig... (stativ kommer i nærmeste framtid:)

Takk for kritikken, det er akkurat det jeg trenger:)

Endret av ZoneBlade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...