ZoneBlade Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kom gjerne med kritikk hær. Dette er et par av mine aller første bilder med digitalkamera. Begge er tatt med et Canon 350d med kit objektivet. På dette bildet er jeg klar over at jeg bør fjerne den refleksjonen som er dær, skal prøve på det når jeg kommer hjem... men ellers om bildet da? Noen ideer? Vet ikke hvordan jeg skal få fjerna den tåka som er dær... får prøve meg mere i photoshop... Dette siste bildet er tatt med samme utstyr, bare mye senere på året. Jeg har photoshoppet det noe, bl.a fått fram detaljer på de mørke områdene, og fått dempet belysningen noe... noe å si om dette bildet? Lenke til kommentar
Ramona Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det nederste var utrolig vakkert Lenke til kommentar
ZoneBlade Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Tusen takk Jeg har vurdert å bruke det bilde i konkurransen om "månedens bilde" i fotoklubben jeg er medlem av... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg ville ha rettet opp horisonten på det siste bildet før du leverer det i en fotokonkurranse... Ellers synes jeg det første og siste bildet var helt greie bilder, fikk ikke direkte frysninger av dem, men fine var de. Det andre bildet var derimot lite interessant... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ganske ordinære bilder, men det siste har nok potensiale. Ok forgrunn og vakker bakgrunn. Det eneste er at horisonten er kritisk skeiv. Den må, ikke bør, rettes opp. Hvis du ikke har programvare til å fikse det, så har Picasa en veldig enkel funksjon for å gjøre det. Det er gjort på en to tre. Hvis man leverer et slikt bilde ukorrigert inn til en konkurranse, vil det bli avskrevet som slurvete tatt. Det er noe man egentlig bør unngå i utgangspunktet (når man tar bildet), men det fort gjort å fikse det i etterkant. Også jeg kommer hjem med skeive horisonter av og til. De fikser jeg i Rawshooter Premium, mens jeg konverterer fra raw. Liker ikke helt Photoshop sin løsning, så jeg bruker like gjerne Picasa til vanlige snapshots som er tatt i jpg. Lenke til kommentar
ZoneBlade Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Det andre bildet tok jeg bare fordi jeg ville huske hvor mye snø som kom den dagen:) Var sånn julesnø hele den dagen... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal rette opp horisonten, men en gang må jo bli den første(Skal se hva picasa er for et program)... Jeg har ikke kjøpt meg stativ enda, så jeg har problemer med å få tatt bildene ordentlig... (stativ kommer i nærmeste framtid:) Takk for kritikken, det er akkurat det jeg trenger:) Endret 16. juni 2006 av ZoneBlade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå