Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

xp gikk i dass, booter med knoppix og trengerHJELP

Anbefalte innlegg

ja noe rart hendte paa maarran i gaar, jeg slo paa pcen foer jobben som vanlig, og den booter og styrer mens jeg lager meg kaffe.

saa sier antivirusen at den har oppdatert seg, og et sekund senere hyler det i alarmen, virus detekted!!

jeg setter pcen til aa scanne harddiskene for virus mens jeg drar paa jobb, kommer hjem og det staar ingen virus funet.

vel kort fortalt ender det med at jeg maa reboote, og naar jeg saa slaar paa igjen er den ikke i brukbar stand lengre, jeg kommer inn i vindows, men det tar 5 minutter for maskinen aa boote, og den faar ikke frem startmenyen eller oppgavelinjen mens en av cpuene gaar pa 100% hele tiden, fordelt paa to programmer som jeg ikke vet hva er. den har heller ikke tilgang paa internett. \men nu naar jeg kj;rer en knoppix cd i den er den jo paa nett, saa det er nok et virus som har tatt windowsen min og t;rket seg i baken med den, saa hva gj;r jeg naar det ikke er nok aa sette windows cden inn, den har nemlig scsi disker og dem finner ikke windowsen!! saa jeg maa sette inn en driver i a> paa en diskett men den har ikke jeg. maskinen er en xw8000 fra hewlett packard.

den har 3 scsi disker. maa jeg formatere alle diskene_ beklager skrivingen men dette er en krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...