abene Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Google Earth er sluppet i en ny betaversjon som skal dekke større område av jordkloden, samt at bildekvaliteten skal være forbedret. Les mer Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Elsker det programmet! Fint er det også at jeg lastet ned sketchup i natt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Glad for en del bedre kvalitet på Stjørdal, men i bodø så er det latterlig fremdeles Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Så rart... Når jeg installerer den nye versjonen, er det den gamle som legges inn. enda jeg har uinstallert den gamle og restartet først, sjekket at det virkelig er to ulike installfiler, og klikket på den nyeste. Hva kan dette være? Noen tips? Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tromsø er blitt bedre ... ikke supert, men bedre enn sist. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tromsø er blitt bedre ... ikke supert, men bedre enn sist. 6304853[/snapback] Tromsø kan bare bli bedre (Just kidding) Men Bildekvaliteten i Bergen er fortsatt ganske dårlig også Hørte Bergen kommune sendte inn en bunch med flyfoto (20 cm oppløsning) til Google, men ser ikke noe til de... Lenke til kommentar
turbojomar Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Google har fått med seg det som er viktig, nemlig Volda i ganske fin oppløsning. G Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Da håper jeg Tønsberg er bedre enn sist... *laste ned* Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Savner bedre bilder av enkelte deler av oslo, samt trondheim (stjørdal er bra) *edit* Det ser litt fjærnt ut med firkanter med vinterbilder Endret 14. juni 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Bra Google har gir ut programmet for OS X og Linux også. Jeg tror dette bare er starten på utvikling i at stadig flere programmer også utvikles for Mac OS X og Linux. Men har Google virkelig utviklet dette programmet ordentlig for Linux eller er det sånn som med Picasa, at man trenger Wine for å kjøre det? Endret 14. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
iDude Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men har Google virkelig utviklet dette programmet ordentlig for Linux eller er det sånn som med Picasa, at man trenger Wine for å kjøre det? 6305519[/snapback] Har ikke prøvd, men har lest at den er "native", basert på qt... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men har Google virkelig utviklet dette programmet ordentlig for Linux eller er det sånn som med Picasa, at man trenger Wine for å kjøre det? 6305519[/snapback] Har ikke prøvd, men har lest at den er "native", basert på qt... 6305660[/snapback] Det stemmer. Forøvrig tror jeg at wine-bibliotekene man trengte til Picasa var inkludert i pakka, så man slipper å installere wine om man ikke vil. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Synes Google Earth er konge ^^ Jeg kan tilogmed se hagen og bilen som står utafor huset mitt ;D Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Synd de ikke har lagt til noe fra nærmiljøet her, men det var da interessant å kunne zoome helt inn på området rundt kirkenes, der jeg var i militæret Fotoforbudet gjelder tydeligvis ikke for satelitter Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Sjekk ut area 51! Berlevåg var elendig btw! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Har de lagt ut Area 51? :O Edit: er en del av området som fortsatt bare er grønne rundinger, men det har blitt noe mer detaljert :o Endret 14. juni 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tanzania, Romania og Tyskland er klart betre! har funne små avsidsliggande plasser med knall satelitt! kristiansand er diver forsatt uklar, men det har me jo norgeibilder til Lenke til kommentar
Nemzo Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Tada! Jeg ser campingvogna vår! Men det er skummelt hvor mye en kan zoome inn med google earth noen steder. Dette kan jo faktisk bli et problem i fremtiden (men amerika kjøper rettigheter til bilder når de er i krig, slik at motstanderene ikke kan se hvor de beveger seg. Er faktisk en del firma som har sendt opp egne satelitter, og spesialisert seg på å selge sattelittfoto (ca 60 cm oppløsning) Men det og google earth er ingenting i forhold til sattelittbildene amerika har i hendene. 10-15 cm oppløsning (sikkert mer) Hvem trenger spionfly . Snart kan de jo sitte å se i rompesprekken til en som raker ugress i hagen sin.. (kan sikkert gjøre det nå). Ansiktsgjennkjenning på kriminelle, lese bilnummer, satelittbildebevis ved ran og observere hvor morstanderen er kan bli virkelighet (det siste er nok i gang for lenge siden). Nattbilder er heller ikke noe problem hvis det er viktig å få tatt bilder av noe. Satelittene er utstyrt med reflektorer, så hvis det skulle være nødvendig kan de rette sollyset mot målet. Verdens største blits . Plutselig lyser hele oslo opp midt på natten Og det verste av alt: Rommet er internasjonalt farvann, så hvem som helst kan sende opp satelitter (er selvfølgelig en del en må ordne med, satelittbaner og lignende). Du kan foreksempel sende opp en satelitt som tar bilder med en ca 40 - 60cm oppløsning, og selge bildene til terrorister. Selv om ingen burde "eie" rommet, så er det skummelt at alle kan gjøre som de vil. Terroristangrep i fremtiden blir nok anti-satelitt bomber. Slik at de kan slå ut kommunikasjonssatelitter. Det ryker en del penger hvis deler av verden plutselig ikke kan kommunisere med hverandre via satelitt Endret 14. juni 2006 av Nemzo Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nattbilder er heller ikke noe problem hvis det er viktig å få tatt bilder av noe. Satelittene er utstyrt med reflektorer, så hvis det skulle være nødvendig kan de rette sollyset mot målet. Verdens største blits . Plutselig lyser hele oslo opp midt på natten 6306273[/snapback] HAH! Jeg vil ha satelitt! Da blir det lite søvn på landsmennene Men tilbake til topic, flott med ny verson og kjempepositivt at den virker på OSX og Linux! Lenke til kommentar
thoralex Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tada! Jeg ser campingvogna vår! Kikket på huse mitt i norge i bilder, var fint det, men dårlig oppdatert. naboen bygde på for ca. 7-8 år siden og det syntes ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå