Gå til innhold

tatt i 131 i 80 sonen!

rosahuse

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som er tatt i 131 km/t av politiet i 80 sonen. Sitter i lag med han nå og vi lurer på hvor lenge han evt. blir uten lappen. Han er enda i prøvetida og vil nok bli straffet mer pga. dette. Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en kompis som er tatt i 131 km/t av politiet i 80 sonen. Sitter i lag med han nå og vi lurer på hvor lenge han evt. blir uten lappen. Han er enda i prøvetida og vil nok bli straffet mer pga. dette. Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!??  :no:

6304669[/snapback]

se her:

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-2003121...60-002.html#2-2

tipper også at han skal møte i rettsmøte etterhvert.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Fartsgrense 90km/t: Ble tatt i 134km/t, fikk 8k bot + 2 prikker + 8 dager fengsel + 15 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 2 mnd.

Fartsgrense 80km/t: Ble tatt i 129km/t, fikk 2.5k bot + 13 dager fengsel + 18 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 4 mnd.

Dette er hva 2 av mine venner fikk.

For å svare på spørsmålet ditt:

Men er det noen som vet ca. hvor lenge han blir uten lappen!??

Jeg tror han mister lappen i minst 1 år.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
Husker da jeg fikk bot, hadde 120 i en 60 sone, kommer over en bakketopp og der står politiet med laser, klarte å bremse ned til ca. 76-79km/t da han skjøt. Hadde råflaks, fikk en bot på 4500,- ca. Har vært litt roligere etter det! :D

6304871[/snapback]

Det der kaller jeg ikke råflaks, men GRISEflaks :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Tipper på 12mnd eller mer.

Teori og oppkjøring må foretas på nytt dessverre.

Beste måten å unngå i miste lappen på er aldri overskride farten med mer enn 20km/t. Da holder man seg innenfor "miste lappen" grensen med god margin :)

Lenke til kommentar
Husker da jeg fikk bot, hadde 120 i en 60 sone, kommer over en bakketopp og der står politiet med laser, klarte å bremse ned til ca. 76-79km/t da han skjøt. Hadde råflaks, fikk en bot på 4500,- ca. Har vært litt roligere etter det! :D

6304871[/snapback]

Det der kaller jeg ikke råflaks, men GRISEflaks :!:

6305694[/snapback]

Men de fleste vil kalle det idioti...

Lenke til kommentar
Fartsgrense 90km/t: Ble tatt i 134km/t, fikk 8k bot + 2 prikker + 8 dager fengsel + 15 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 2 mnd.

Fartsgrense 80km/t: Ble tatt i 129km/t, fikk 2.5k bot + 13 dager fengsel + 18 mnd uten lappen. Også må han ta teori + oppkjøring. Hadde lappen i 4 mnd.

6304862[/snapback]

Vel fortjent :)
Lenke til kommentar

Det som er latterlig er bøtenivået i norge, ikke folk som ikke bremser i nedoverbakker!

Jeg ble tatt i 127 i 80 sona og fikk 7.5k i bot, 7mnd uten lappen og må ta oppkjøring på nytt. Politiet la fram forslag om at jeg skulle få 10k i bot, 7mnd uten lappen og 18 dagers fengsel! DET er sykt det, for å kjøre litt for fort.

Lenke til kommentar
Det som er latterlig er bøtenivået i norge, ikke folk som ikke bremser i nedoverbakker!

Jeg ble tatt i 127 i 80 sona og fikk 7.5k i bot, 7mnd uten lappen og må ta oppkjøring på nytt. Politiet la fram forslag om at jeg skulle få 10k i bot, 7mnd uten lappen og 18 dagers fengsel! DET er sykt det, for å kjøre litt for fort.

6333495[/snapback]

Jeg synes det er fortjent jeg.

Du bryter norsk lov og setter andres liv i fare :nei:

Lenke til kommentar

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

Enig... bryter man loven i landet så må man innse hvor dum man har vært og ikke hvor latterlig politiet her som skal få ned råkjøringa.

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke straffenivået for trafikk-forseelser, men fartsgrensene på enkelte veier (kunne fint blitt doblet mens trafikken enda var trygg), og straffenivået på andre kriminelle handlinger (way too low).

Selv om en voldtekt i ny og ne er fristende :devil: , vil konsekvensene for offeret føre til at man burde blitt straffet mye hardere enn det man blir i dag. Nå kan man vel få mye større straff for å kjøre fort forbi en person man ikke liker enn å slå til denne personen.

Lenke til kommentar

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

Enig... bryter man loven i landet så må man innse hvor dum man har vært og ikke hvor latterlig politiet her som skal få ned råkjøringa.

6334786[/snapback]

Det finnes grenser. Den antibil-politikken her "han har bil, han skal betale !" Slå ned 4 gamle damer og voldta noen jenter. Si etterpå at du ikke kan norsk, så får du kanskje en bot på 2k.

Lenke til kommentar

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

6334786[/snapback]

Det finnes grenser. Den antibil-politikken her "han har bil, han skal betale !" Slå ned 4 gamle damer og voldta noen jenter. Si etterpå at du ikke kan norsk, så får du kanskje en bot på 2k.

6334940[/snapback]

Det har du helt rett i. Bøtenivået på vold og bøtenivået for å bryte fartsgrensene henger ikke sammen. Jeg kjenner politifolk som også er veldig frustrerte pga de nye bøtesatsene.

Lenke til kommentar

6333495[/snapback]

6334755[/snapback]

6334786[/snapback]

6334940[/snapback]

Det har du helt rett i. Bøtenivået på vold og bøtenivået for å bryte fartsgrensene henger ikke sammen. Jeg kjenner politifolk som også er veldig frustrerte pga de nye bøtesatsene.

6334990[/snapback]

Heia Norge! En jævla haug med klovner som bestemmer i det landet her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...