stoffix Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg lurer på om det vil være noe nnytte av å putte µTorrent på en annen maskin jeg ikke bruker noe særlig, installere et ekstra nettverkskort i den, og så via en TP kabel, Leeche, og Seede fra harddiskene i denne dataen. Jeg liker å spille spill som ikke nødvendigvis er online, så da har jeg som regel µTorrent oppe å kjøre alikevel, vil jeg få bedre ytelse i spill av en slik kobling? Hvordan vil klienten reagere når jeg restarter denne maskinen i blandt? Vil explorer begynne å trekke mye mere minne i tillegg til normalen enn µTorrent gjør nå? (jeg regner med explorer blir brukt for de eventuelle filoverføringene som måtte være.) Dere lurer kanskje på hvorfor jeg ikke bare laster rett ned til den andre datamaskinen? Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Vel saken er slik at jeg bare har S-ATA harddisker i denne dataen (faktisk ikke noe IDE i det hele tatt) og det er på S-ATA harddisken at lagring skal foregå. på den andre dataen, som er en gammel P3 maskin, så har jeg bare en gammel 20GB IDE, det er ikke nok til en hel av de torrentfilene jeg laster ned iblandt en gang. og siden jeg har 6-7 S-ATA harddisker allerede, og det er allerede en jeg ikke får brukt (har brukt alle portene på HK, samt på et ekstra kontrollerkort), så er det uaktuellt å kjøpe nytt kontrollerkort for å bruke i den andre datamaskinen. Nå, hva synes dere? Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 om du gjør det pga ytelse så krever vel egentlig utorrent ca. ingenting. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 den tar jo bittelitt cpu, samt ram.. f.eks. akkurat nå bruker den 4MB ram... Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 eneste er vel at om du laster ned veldig fort og du kjører spillene/os osv fra samme hd som du laster ned til så bruker du båndbredden til harddisken når den skriver(har selv 20mbit og merker ikke noe når jeg laster ned på ca 16mbit uansett hva jeg gjør) de 4mb med ram utgjør vel egentlig ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 kanskje ikke.. ang. harddisk, så blir det garantert ikke noe problem, da jeg har OS og programmer på en harddisk, fordelt på hver sin partisjon, og på en annen harddisk har jeg swapfilene på en egen partisjon... resten er til resten, for å si det slik... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå