SupremeX Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg driver å lager hjemmeside til bandet til kompisen min, som forøvrig spiller trash-metal. Problemet er at jeg synes designet blir litt kjedelig, og min kreative åre er ikke akkurat i høygir. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den litt mer.. band-aktig? Tar gjerne imot kritikk også. Den mye omtalte linken. Endret 14. juni 2006 av SupremeX Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Du burde ha med et bilde av bandet i headeren. I det hele tatt var logoen litt rart plassert. Du bør også ha med litt mer grafikk, det blir som du sier litt kjedelig.. Rødfargen i menyen kræsjer veldig med den andre rødfargen på siden. Vet ikke om jeg ville hatt slike rette linjer til å skille innholdet, det blir litt firkantet. Mer padding må også til. Forresten vet jeg hvor vanskelig det er å lage bra bandsider. Driver og jobber med en nå, og det er ikke lett! Lenke til kommentar
krikol Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Må sei at det ser ikkje so veldig vakkert ut akkurat.... alt er så sammentrykkt. Det beste er å flytte heile greia litt meir ned på sia og så få litt meir mellomrom mellom dei andre rutene Du kan jo sjå her kossen ein kompis av meg gjorde det: www.wantedofficial.com www.wantedofficial.com/ny Lykke til Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg får følelsen at jeg har scrolla formye ned på grunn av headern. Prøv å få littt space mellom toppen og headern. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Den var ikke så ille. Likte tanken med å ha sånne små oppdateringer ved siden av headeren! Mene du må få litt margin ifra toppen..ser ut som siden er kuttet rett av! Og så passer ikke helt rød fargen i headeren med fargen på skrifta. skrifta blir for matt. Endret 14. juni 2006 av harrir Lenke til kommentar
gather Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det var litt fargeløst på en måte, ble for mye sort for min del. Synes også det var noe som skurret med alle linjene. Kanskje du kan prøve å innføre en bakgrunnsfarge på menyen og kanskje på footeren for å live litt mer opp? Når det gjelder kodingen så lurer jeg på hvorfor du benytter h* elementer til ting de ikke skal brukes til. De brukes til å definere overskrifter. For eksempel så er brødteksten din i et h2 element. Det samme gjelder bunnteksten. Her burde du bruke <p>. Er ikke helt sikker på om det at du har datoen i et eget h* element blir helt riktig heller. En til jeg la merke til til slutt nå er at hoveren på menyknappene ikke er den samme fargen som i logo og overskrifter. Klarer ikke å se på denne skjermen om overskriftene og logo har samme rød farge. Det tar seg ikke ut med flere rødfarger på denne måten Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Få på litt margin fra linjene, i det minste. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Skrivefeil må fikses. Headeren ser ut som den har blit kuttet på toppen, noe som gir en følelse av å ikke se hele siden. Ellers var det ikke så mye å klage på ,foruten det andre har sagt. Ellers bra jobb. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Ok, jeg gjorde en liten re-do av siden nå. Hvorfor kan jeg ikke sette border på toppen av header og bunnen av footer? Nå er borderen i selve bakgrunnsbildet. Fikset også <h>-elementer om til <p>. Link Endret 16. juni 2006 av SupremeX Lenke til kommentar
krikol Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 litt padding under indexen hadde vore flott Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Ikke bruk Slipknot fonten. 6321399[/snapback] Visste jeg hadde sett fonten en plass før Skal endre på det, men noen som vet noe om problemet mitt? Lenke til kommentar
Atch Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 noen som vet noe om problemet mitt? Jeg kan ikke se noen border over header eller under footer? Hvor mener du? Og en annen ting; i Firefox er det et stort gap mellom toppen av siden og begynnelsen av innholdsboksen din. Der boksen i Explorer går helt opp ligger denne altså cirka 100px nedenfor i Firefox. Sånn til informasjon bare Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ingen footer, men en god start. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) noen som vet noe om problemet mitt? Jeg kan ikke se noen border over header eller under footer? Hvor mener du? Og en annen ting; i Firefox er det et stort gap mellom toppen av siden og begynnelsen av innholdsboksen din. Der boksen i Explorer går helt opp ligger denne altså cirka 100px nedenfor i Firefox. Sånn til informasjon bare 6322619[/snapback] Jeg vet det, jeg kan ikke sette border på "wrap" uten at at siden strekker seg ut til kantene. Det gapet skal være der. Var for å få siden litt lengre ned. Har nå fiksa slik at det virker i både IE, Mozilla og Opera. Registrert: Footer kommer. Endret 17. juni 2006 av SupremeX Lenke til kommentar
Atch Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Jeg vet det, jeg kan ikke sette border på "wrap" uten at at siden strekker seg ut til kantene. Border-top og border-bottom på #wrap fungerte helt fint for meg både i Explorer og Firefox. Dersom du i tillegg legger til margin-top, slipper du at gapet mellom toppen av siden og innholdsboksen forsvinner. Hele #wrap blir da seende slik ut: #wrap { background: url(bg.jpg); width: 600px; border-top: 2px solid #333; border-bottom: 2px solid #333; margin-top: 100px; } Fungerte altså utmerket i Firefox og Explorer. Lykke til EDIT: Hvis du fjerner hele bakgrunnsbildet "bg.jpg" (ettersom dette jo kun er en ensfarget firkant med kanter) kan du også bare legge border på hele #wrap og dermed unngå endel unødvendig kode og bilder. Bakgrunnen er vel #330000 og kantene #333333. I så fall blir koden slik: #wrap { background: #330000; width: 600px; border: 2px solid #333; margin-top: 100px; } Endret 17. juni 2006 av Atch Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Der ja! Tusen takk for hjelpen! Ble ikke enig med meg selv om hvordan footer skulle være, så jeg laga bare en overline på teksten der. Lenke til kommentar
Atch Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Der ja! Tusen takk for hjelpen! Bare hyggelig! Men vil fortsatt anbefale deg å droppe bakgrunnsbildet (se edit over) og heller bruke "background: #330000;" med border. Ellers aner jeg ikke hva du mener med "overline", men det er jo strålende om du er fornøyd. Lykke til! EDIT: Så du gjorde om nå. Veldig bra. Lykke til videre! Endret 17. juni 2006 av Atch Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Der ja! Tusen takk for hjelpen! Bare hyggelig! Men vil fortsatt anbefale deg å droppe bakgrunnsbildet (se edit over) og heller bruke "background: #330000;" med border. Ellers aner jeg ikke hva du mener med "overline", men det er jo strålende om du er fornøyd. Lykke til! EDIT: Så du gjorde om nå. Veldig bra. Lykke til videre! 6323268[/snapback] "text-decoration:overline;" Jeg er ganske fornøyd ja. Nå er det bare å få inn resten av sidene. Igjen, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Atch Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 "text-decoration:overline;" Ah! Got it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå