Gå til innhold

Hvordan spraye en skjerm?

tore-

Anbefalte innlegg

Heisann hw.no

Jeg har planer om å fjerne (er egentlig allerede fjernet) plastrammen rundt lcd-skjermen min for å farge den helt svart.

Hvordan bør jeg gå frem for at malingen skal holde best mulig(ungå flassing), og hvilken spray-farge bør jeg bruke?

Jeg har spraymalet litt metal før i tiden, men dette holdt ikke så utrolig lenge.

Hvis noen har forslag eller tips, kom med dem! Hvis noen også har erfaring med metall-spraying, så gjerne det.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puss flaten med ca. 800 aluminiumsoksidpapir (smergel), ta et par strøk primer etterfulgt av et par strøk matt farge (skal du ha blanke farger krever det mye mer grunnarbeid for at det skal se bra ut).

Spray tynne lag, gjerne også flere strøk enn det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at skal du grunne (prime) på plast så må du ha en grunning som er beregnet for det, og skal du grunne på metal, så må du ha grunning som er beregnet til det. Det fins mange typer som funker på begge deler. En rask titt bak på boksen, der er det så og si alltid beskrevet hvilke materialer grunningen er beregnet for. :yes:

Lykke til!

Mvh.

Lenke til kommentar

Husk også at du aldri må blande cellulose- og syntetiske produkter om hverandre, bruk aller helst kun produkter innen samme serie, hvis ikke kan det oppstå uheldige kjemiske reaksjoner (f.eks koking).

Hvis du aller først bruker en slipegrunning får du best resultat (fås neppe på billig-spraybokser), men det er ikke nødvendig.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...