amiganostalgia Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Noen som har forslag til en 40x40 2pins vifte, som egner seg for bruk på nforce4 chipset? Den må være i stand til å holde lavt lyd nivå. Hovedkort er Epox 9npa+ ultra. Det er ingenting i veien med den jeg har, men prøver å få en så stille pc som mulig.. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Fikk satt på TT Extreme spirit kjøleren (kun kjøler) på den ribba som er på kortet.. Men trenger fortsatt en 2pins 40x40 vifte,eller 50x50 til skjermkortet.. xfx 6800xt. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 hvorfor ikke kjøpe en annen kjøler? som f.eks VGA Silencer? de er jo relativt stille. heller stille og kaldt skjermkort enn liten veps med sånn nogendlunde kaldt? http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Skal du ha det stille ville jeg holdt meg langt unna de små irriterende 40mm eller 50mm viftene. På skjemkort er det lett å sette på f eks VGA silencer som Sweet foreslo. For et hovedkort er det ikke lett å modde en 80mm eller 12mm på north/south chipen. Da er det nok bedre å gå for kun kjøler (som du har gjort) å passe på god lyftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg hadde en NV 5 Silencer på mitt forrige 6800ultra kort, og den kjøleren døde relativt fort og tok kortet med seg. Skal se om jeg finner den VGA silencer. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Må forøvrig si at det går an å få stille 40x40. Bruker en selv til aktiv luft inn til skjermkortet nå. Altså som blåser inn fra hull i baksiden på kabinettet. Den er viftekontrollert og går fra 3300 til 6000 eller mer ifølge viftekontrolleren jeg har nå. (Som jeg har tenkt å også bytte ut med en 3.5 kontroller...) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Vga silencer, er jo samme skiten... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 jeg hr VGA Silencer 2 på mitt 9600pro kort, og den har funket fint!! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Noen som har testet denne her? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SPFC71BL&mcat=c179 Vantec Spectrum systemkjøler, UV/LED fra microplex Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ville valgt Zalman VF900cu til Skjermkort, og http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMNB47J&mcat=c181 til brikkesett. Den vantec kjøleren er bare vifter for å skape sirkulasjon i kabinettet, ikke skjermkortkjøler. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 ZMNB47J har jeg fra før av i en annen pc. Funker veldig greit der. CS kjøleren altså. Men blir ikke Nforce4 chipset ganske så varmt da? Zalman GPU-kjøler, VF900-Cu er 3 pins, jeg trenger da 2 pins. Har helst lyst på en ren 2 pins kjøler for skjermkortet, så jeg slipper å bruke overgang eller koble til hovedkortet/viftekontroller. Forøvrig vil det gå greit å bruke viftekontroller til begge deler, men meningen er jo at det utgangspunktet ikke skal trenges å regulere vifte hastighet, siden jeg vil ha det så stille som mulig, men aktiv kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå