ProZ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Prøver å få kopiert viktige filer på en harddisk hvor windows har flippa helt, bare looper og klager over at autochk ikke fins, som finnes... har kjørt scandisk via en annen maskin, både med windows sitt verktøy og partition magic, scannet etter virus og ad-aware for artig... men finner ikke noe... ingen forandring... Så nå er det dags for formatering, men har jo endel dokumenter på den som skulle vært tatt vare på. men var jo ikke så lett når jeg ikke får kopiert de 'koffertene' som ligger på den disken med mye kjekkt som de vil ta vare på. Får opp access denied når jeg prøver og kopiere, enkelte filer er markert med blå skrift, noe jeg fant ut var pga de var komprimert, men får ikkje de-komprimert dokumentene som ligger i koffertene. Får opp at en god del filer er Orphans, men hjelper lite. de fleste filer får jeg ikke en gang åpnet ! Need urgent help !! Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Fikk tatt backup av disken, men når jeg da igjen pakker ut en katalog, hvor koffertene ligger og mye mere, så får jeg likevell ikke gjøre noe med filene - får ikke slettet dem engang... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Du må sikkert endre ownership til disse filene for å få tilgang til dem. Dette forutsetter at du har en administratorkonto tilgjengelig: http://support.microsoft.com/?kbid=308421 Endret 14. juni 2006 av aadnk Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Har ikke fått teste tdet på den gjeldende maskinen enda, men sykeste av alt. skulle brenne ut noen bilder jeg kopierte over til maskinen for en liten stund siden, og nå får jeg jo faktisk hverken kopiert, brennt eller sett på de bildene, men bildene som ligger i underkatalogen til katalogen hvor bildene jeg ikke får gjort noe med funker fint ! Skulle jo nesten tro at jeg har fått noe merkelig virus, men avast finner ikke noe. denne maskinen og den andre maskinen har hatt kontakt kun via at jeg satt den andre harddisken til den maskinen, som skrevet i første innlegg samt via nettverket hjemme. Prøvde som skrevet over og startet i sikkerhetsmodus, sjekket sikkerthet osv... intet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå