eivindbirkeland Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Blås... Jeg finner ingenting på butikkens sider som tilsier annen pris, så jeg tar sjansen... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg vil tro du må betale porto begge ( alle ) gangene. Men ved for eksempel leveranse av skjerm vil denne nesten uansett sendes i separat forsendelse og dermed bli belastet med egen porto anyway. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? 6304085[/snapback] jepp, du må betale frakt/porto..... derfor noen butikker har den mulighet med samlet levering..... noen kan også beregne frakt/porto inkl. rest levering som de skal sende seinere..... Endret 14. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg kjøpte 1 printer 1pakke med 100dvd cover og 50cd plater. Dette ble sendt i 3kolli og jeg betalte 200kr i uppkravsbeløp Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg kjøpte 1 printer 1pakke med 100dvd cover og 50cd plater. Dette ble sendt i 3kolli og jeg betalte 200kr i uppkravsbeløp 6304588[/snapback] jepp, ettersom bedrifter bruker EDI system og har avtale med posten. forsendelse kan deles i flere kolli men prisen blir ikke skyhigh Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? 6304085[/snapback] Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? 6304085[/snapback] Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget? 6311881[/snapback] det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet..... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? 6304085[/snapback] Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget? 6311881[/snapback] det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet..... 6312871[/snapback] Ja, og du mener det ikke koster ekstra for en butikk å sende først varer som er på lager, for så å sende de som kommer noen dager/uker senere? Alle ville jo valgt splittet levering om det ikke kostet noe ekstra. Grunnen til det er at hvis man ønsker alt levert samtidig venter man bare til alle pakkene har kommet før man henter alt. Og skulle man ønske å hente en del før alt er kommet kan man også gjøre det. Om jeg får min ordre på 10 forskjellige minnebrikker som hver for seg kommer inn på lager ulike dager levert som 10 forskjellige pakker uten at det koster noe ekstra er jo det helt topp. Men slik er det nok ikke. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ved bruk av EDI kan flere kolli sendes som en "samlet pakke". Mens hvis noe sendes en dag, og noe tre dager etter. Eller to uker etter, så må det betales separat porto for pakkene. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Akkurat. Det var det jeg mente. Er fult klar over at alt som sendes samme dag går under samme portokostnad, men de som kommer i ettertid av denne dagen må da selvfølgelig bli sendt under egen portokostnad. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Noen webshoper tilbyr å splitte leveringen hvis ikke alle varene er på lager - koster dette mer enn samlet levering? Noen som vet? 6304085[/snapback] Hvis det ikke koster ekstra (må betale porto for hver forsendelse etterhvert som varene kommer inn på lager forskjellige dager), hva er da visten med dette valget? 6311881[/snapback] det har ikke noe med frakt/porto å gjøre. det er bare ekstra service for kunder som vil gjerne bestille varer som kommer (ikke på lager) eller forhåndsbestille varer som er nyheter mens du bestiller noe annet..... 6312871[/snapback] Ja, og du mener det ikke koster ekstra for en butikk å sende først varer som er på lager, for så å sende de som kommer noen dager/uker senere? Alle ville jo valgt splittet levering om det ikke kostet noe ekstra. Grunnen til det er at hvis man ønsker alt levert samtidig venter man bare til alle pakkene har kommet før man henter alt. Og skulle man ønske å hente en del før alt er kommet kan man også gjøre det. Om jeg får min ordre på 10 forskjellige minnebrikker som hver for seg kommer inn på lager ulike dager levert som 10 forskjellige pakker uten at det koster noe ekstra er jo det helt topp. Men slik er det nok ikke. 6317805[/snapback] er ikke helt med.... hvis du ser mine tidligere innlegg "jepp, du må betale frakt/porto.....". bare konstanterte at samlet/splittet levering er en tjeneste/service..... selvfølgelig må du betale for alle sendingene, hvis ikke noe annet er avtalt..... Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ved bruk av EDI kan flere kolli sendes som en "samlet pakke". Mens hvis noe sendes en dag, og noe tre dager etter. Eller to uker etter, så må det betales separat porto for pakkene. 6317890[/snapback] riktig..... Lenke til kommentar
fredster Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hentet fra Elfa sine vilkår: "Restnotering Hvis varen midlertidig ikke finnes på lager, restnoterer vi artikkelen eller hele ordren i vente på leverings–mulighet. Så snart vi får varen skjer omgående levering, som er fraktfri innen Norge." Som dere kan se så varierer vilkårene fra bedrift til bedrift, så nå er vel kaoset komplett tenker jeg... Håper ikke jeg bidrar til ytterligere forvirring. Mitt tips er å lese vilkårene nøye før bestilling ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå