Gå til innhold

Canon Ixsus 800IS Problem

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat fått meg en Ixsus 800IS og den er fantastisk, kjøpte den på lørdag, og alt fungerte bra, tok bilder osv.

Men nå slo jeg kameraet på og jeg kan ikke se noe på skjermen, den er svart, som om jeg er i et svart rom uten lys, den viser ikke noe på skjermen, den tar bilder, men når jeg er i playback, så er skjermen svart, alle ikonen lyser på skjermen, men den viser ikke motivet jeg har lyst å ta.

Noen som har noen tips? Kanskje jeg trykket på noe.

Håper dere kan svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, den slår av skjermen, slår av ikoner, viser ikoner.

Det jeg mente er at som om linsa er beskyttet av en linsebeskytter, helt svart, prøvd å ta bilder, overføre dem til pc, bildet er helt svart. Irriterende, fikk det på lørdag, skal på ferie neste torsdag, nå må jeg finne løsning på dette problemet.

Lenke til kommentar

Jeg ringte canon, forklarte problemet, de sa jeg skulle ta kontakt med komplett, ringte dem, så sa de at siden kameraet er innenfor 5 dager siden jeg hentet det så faller det under DOA (Dead on Arrival) og at jeg må snakke med canon, så jeg ringer canon igjen og forteller det komplett sa, men de sier at jeg skal få nytt kamera fra komplett, så jeg ringer komplett igjen og de sier at de har avtale med canon og gir meg samme beskjedden, så jeg ringer canon igjen, de vet ikke noe om det, de skal undersøke saken og ringe meg.

Jævlig tragisk, 4k for kameraet og møkka support. Men jeg får vente og se hva de sier når de ringer meg. (Hvis de noen gang gjør det)

Endret av Neo566
Lenke til kommentar

:)

Han canon fyren var overrasket over at komplett insisterte på at jeg skulle snakke med dem. Han mente at de skulle erstate kameraet. Så jeg ga ham infoen og han undersøker med komplett. Skal ringe meg i mora tidlig. Men ringer dem selv uansett i mora når jeg står opp :) .

Skal plage dem, når man kjøper et dyrt produkt som dette. Så vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Ah... kjenner det varmer hjertet å ha enda en grunn til å anbefale folk å handle i butikk fremfor på nett :!: Med porto så er faktisk Komplett dyrere enn vanlig butikk også.

Neida, jeg skal ikke være slem. Dette er Komplett sitt ansvar, fullt og helt. Det er DE som har solgt deg kameraet og derfor DE som er nærmest deg i kjeden. Det er av den grunn DE som står ansvarlig overfor deg. Mange webbutikker prøver å avskrive seg ansvar, men det skal du ikke gi deg på.

Lenke til kommentar

Sjekka reklamasjonshåndteringen til Komplett på nettsiden. Du må gjennom 4-5 punkter, ringe support til produsent, sjekke om produsenten kan reparere, sjekke om du kan sende inn varen direkte til produsent etc.

Helt til slutt, som siste, absolutt SISTE nødløsning, så kan du søke om retur via Komplett.

Komplett forutsetter at kundene setter seg inn i returrutinene til produsenten og sender direkte inn til verksted slik som butikker ellers gjør. De slipper mye ekstra jobb og slipper å bli oppringt av kunder som vil purre, mao. KOMPLETT AVSKRIVER SEG ANSVAR.

Alternativt så kan du gå innom Elkjøp, Expert etc og høre om de kan sende kamera på service. De kan sikkert ordne det de også, så har du i alle fall de bak ryggen.

Lenke til kommentar

Direkte dårlig kundebehandling av Komplett. Jeg vil karakterisere dette som en dårlig erfaring og jeg vil absolutt anbefale deg å legge inn en lesererfaring i webshopguiden og dermed bidra bittelitt til å hindre at andre faller i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Snakket med komplett igjen. Presset litt og ga meg ikke, så jeg ble satt over til en som het Stig og han ba meg sende den i retur. Fylte ut sånn retur skjema, venter bare på at de skal sende meg referansenr så jeg kan sende den inn.

Så vi får se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Holde dere oppdatert:

Som sagt, fiksa retur skjema, måtte vente på refnr'et. Tok ikke sjansen på å vente på nr, så jeg ringte komplett igjen, spurte denne gangen etter Stig, som er veldig hyggelig og hjelpsom, han fant det nr for meg med en gang. Stakk til posten, sende pakka ved raskest mulig sending, over natten, de sa den skulle være hos dem i morra morgen. Så nå venter jeg til mandag og ringer og sjekker, så jeg håper å rekke å få den før torsdag.

Men som sagt, fant en hyggelig og hjelpsom fyr i komplett og han het Stig. :thumbup:

Endret av Neo566
Lenke til kommentar

Dette som er så kjedelig med webshop... :dontgetit: når først noe ikke virker, så koster det såpass masse i porto også.. har reklamert 3 ganger på en router (110kr i porto x 3).. har ennå ikke fått igjen pengene for produktet med noen unnskyldninger som jeg syns ikke holder mål.. igjen, komplett og denne saken har pågått i ett år

kjedelig med kameraet og Lykke til med reklamasjonen, håper du er litt mer heldig med de enn jeg har vært/er.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...