espen118 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger. Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden. Finnes det noen opptateringer eller noe sånt. Takk til de som svarer. Endret 13. juni 2006 av espen118 Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger. Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden. Finnes det noen opptateringer eller noe sånt. Takk til de som svarer. 6303834[/snapback] har samme model og hadde lignende problem. hvis jeg ikke husker feil så lastet ned alle firmaware og testet alle. nå er den stabilt..... det jeg også oppdaget at Dlink nettverkskortet i laptop(en) trengte oppgradering av firmaware..... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) På papiret ser DI.624 ut som en god router med WiFi og Centrino sertifisering, den bruker også en dyr Atheros chip men dårlig strømadapter og buggete firmware har gitt den et dårlig rykte. Last ned siste firmware og hjelper ikke det så kan du må få nytt strømadapter. Firmware får du lastet ned fra www.Dlink.no (siden er nede i skrivende stund) Ikke last ned firmware fra USA (www.dlink.com) dette kan skape problemer siden Europa og USA bruker forskjellige kanaler. Endret 14. juni 2006 av zandro Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 dårlig strømadapter og buggete firmware har gitt den et dårlig rykte. er det mulighet å sjekke fysisk strømadapter om den har feil, eller er det bare kontakte Dlink ?..... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nå kan det kanskje være andre ting og som gjør at "ustødig, internettet går av og på" . Man kan se sammenheng mellom enkelte programmer i bruk og problemer med ustabile routere . Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Dlink routere generelt takler torrent trafikk dårlig, så bruker du torrentprogrammer så kan det være (noen) av årsaken til stabilitetsproblemene du har. Men anbefaler at du gjør en firmwareoppdatering da dette har mye å si. Endret 14. juni 2006 av zandro Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Jeg er inne på dlink sine hjemme sider, men jeg ser ikke noen steder jeg kan laste ned firmwareoppdateringer. Endret 22. juni 2006 av espen118 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Den som leter finner litt av hvert følg instrunksjonene i linken. Dlink 624 firmware Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hvis du har mulighet til å ta backup av dine settinger med den routeren, så gjør det nå før du installerer firmware. Ny firmware resetter router og gjør at du må sette opp alle innstillinger på ny, inkludert internettoppkoblingen. Lenke til kommentar
fjuskarifaget Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger. Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden. Finnes det noen opptateringer eller noe sånt. Takk til de som svarer. 6303834[/snapback] Lenke til kommentar
fjuskarifaget Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger. Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden. Finnes det noen opptateringer eller noe sånt. Takk til de som svarer. 6303834[/snapback] Lenke til kommentar
fjuskarifaget Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Eg vil svare deg indirekte. Det er to adresser på Internett eg vil anbefale deg: 1) "driveragent.com" Du søker gjennom maskina di om den har dei nyaste drivarane. Du får opp ei liste over systemet ditt, med drivarne tilgjengeleg for nedlasting. Du må registrere deg og betale ein liten sum. Det er vel anvendte pengar. Du finn vel kanskje ikkje hjelp for ein rutar som ikkje er i kabinettet til datamaskina. Mine erfaringar med "driveragent.com" er gode sjølv om eg har opplevd at i eit tilfelle måtte eg likevel inn i kabinettet for å lese av spesifikasjonane direkte på eit nettverkskort og så bruke "driverguide.com" som eg har skrive om under. ------------------------------------------------------------------------------------------- 2) "driverguide.com" Her kan du finne drivarar og firmaware, du har fleire søkemuligheiter, du må vite litt om kva maskinvaren din heiter. Det finst og drivarar for Linux her. Det er gratis å registrere deg. Har ein skaffa seg tilgang til desse to tenestene vil ein ha tilgang til eit rikholdig utval av drivarar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå