Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustødig tråløs ruter (d-link)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger.

Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden.

Finnes det noen opptateringer eller noe sånt.

Takk til de som svarer.

Endret av espen118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har et lite problem og det er at den tråløse ruteren min er litt ustødig, internettet går av og på endal ganger.

Jeg har den d-link som er kjøpt for et halvt år siden.

Finnes det noen opptateringer eller noe sånt.

Takk til de som svarer.

6303834[/snapback]

har samme model og hadde lignende problem. hvis jeg ikke husker feil så lastet ned alle firmaware og testet alle. nå er den stabilt..... det jeg også oppdaget at Dlink nettverkskortet i laptop(en) trengte oppgradering av firmaware.....

Lenke til kommentar

På papiret ser DI.624 ut som en god router med WiFi og Centrino sertifisering, den bruker også en dyr Atheros chip men dårlig strømadapter og buggete firmware har gitt den et dårlig rykte. Last ned siste firmware og hjelper ikke det så kan du må få nytt strømadapter. Firmware får du lastet ned fra www.Dlink.no (siden er nede i skrivende stund) Ikke last ned firmware fra USA (www.dlink.com) dette kan skape problemer siden Europa og USA bruker forskjellige kanaler.

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Eg vil svare deg indirekte.

Det er to adresser på Internett eg vil anbefale deg:

1) "driveragent.com"

Du søker gjennom maskina di om den har dei nyaste drivarane. Du får opp ei liste over systemet ditt, med drivarne tilgjengeleg for nedlasting. Du må registrere deg og betale ein liten sum. Det er vel anvendte pengar. Du finn vel kanskje ikkje hjelp for ein rutar som ikkje er i kabinettet til datamaskina. Mine erfaringar med "driveragent.com" er gode sjølv om eg har opplevd at i eit tilfelle måtte eg likevel inn i kabinettet for å lese av spesifikasjonane direkte på eit nettverkskort og så bruke "driverguide.com" som eg har skrive om under.

-------------------------------------------------------------------------------------------

2) "driverguide.com"

Her kan du finne drivarar og firmaware, du har fleire søkemuligheiter, du må vite litt om kva maskinvaren din heiter.

Det finst og drivarar for Linux her.

Det er gratis å registrere deg.

Har ein skaffa seg tilgang til desse to tenestene vil ein ha tilgang til eit rikholdig utval av drivarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...