Gå til innhold

Design ditt eget Lian Li HTPC kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg er og besøker mine foreldre langt hjemme fra, så har tid til å bumpe litt.

Så,.... ehhm...

*BUMP*

Forresten, jeg fikk en bærbar maskin med knust skjerm, virker supert som mediasenter synes jeg :D tar liten plass, bråker lite .. osv osv.. :)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine ønsker til et slikt kabinett er at det ikke blir for høyt. Nesten alle kabinetter som er i dag er rundt 16 cm i høyden, mens jeg synes det kunne stoppet på rundt 12-13cm.

Fronten vil jeg ha så stilren som mulig. Plaser en av\på knapp, et display, utgang til dvd, samt legg inn usb, lyd mm bak en liten luke. Denne bør være i front da sidene ofte blir dekket av andre komponenter som står under tv.

Av plass inn må det kunne brukes stander størrelse på kortene, samt vanlig sstørrelse på hovedkort og strømforsyning, men gjerne med mulighet for å benytte mindre hovedkort også.

Displayet bør være klart til bruk sammen med feks mediacenter, og en innebygget IR mottaker bør være på plass.

Når det gjelder utseende og plasering av ting synes jeg en stander dvd-spiller er et fint utgangspunkt. Da får en dispalay på siden, dvd i midten, samt det hele ser stilrent ut.

Bør komme i sort og sølv.

Ellers liker jeg det nye kabinettet til termaltake. Mozart slim. Det som holder meg igjen fra å kjøpe dette er at skjermkort osv må være i low profile, og er derfor uaktuelt for meg som alt har HW.

pic%5CF128889.jpg

Ellers så synes jeg kansje disse kan være noe å se på. De har rett størrelse synes jeg, samt det er små endringer som skal til utseende messig før jeg ville kjøpt.

post-17931-1159361594_thumb.jpg

post-17931-1159428950_thumb.jpg

post-17931-1159428960_thumb.jpg

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

mozart er fint, og du behøver ikke noe low profile skjermkort.. det følger med riser..

Jeg vil vil ha ett kabinett med minst 2 interne 5" brønner, så det er mulighet for å redusere støyen på harddiskene.. eller gjerne flere, ingen grunn til å ha 3,5" ved siden av, hvis man har de store! behøver bare en ekstern brønn, kanskje 2, hvis kortleser eller iMon skal monteres.. men dette kan også følge med kabinettet.. kortleser og kontakter på siden er mulig.. Display, og ikke noe "Volum-hjul" -Det hører hjemme til forsterkeren..

Ingen åpne kontakter forran, heller ingen LED's..

DIGN kabinettet over blir for rent og kjedelig.. ser ut som en plate med hull i..

Husker ikke hvem som sa det.. -Men man skal ikke ha DVD-spiller ved siden av HTPC, Siden en HTPC er en mye mye bedre spiller enn hva de fleste har råd til av DVD-Spillere..

60mm vifter er for smått.. de går for fort, og bråker dermed.. 92 eller 80.. inn, og ut.. men justerbar hastighet..

Lenke til kommentar

Med utgang til DVD mente jeg selvfølgelig muligheten for å montere i dvd-spiller, ikke koble opp til en.

Har også sansen for X10 og H5, som begge oppfyller mine krav til et slikt kabinett. Ene har usb, lyd osv i front under et deksel, mens det andre ser faktisk enda bedre ut.

Er vanskelig å velge seg et kabinett, blir et av de to nevnte her eller Mozart som nevnt tidligere nå når jeg kjøper meg kabinett.

Lenke til kommentar
mozart er fint, og du behøver ikke noe low profile skjermkort.. det følger med riser..

Du vet ikke om Mozart slim tar vanlig strømforsyning også, så jeg kan bruke min MIST psu?

6955945[/snapback]

Jeg vet ikke.. men regner med det.. De fleste HTPCer gjør vel det..

H5 er vel noe av det fineste jeg har sett av de mer "nøytrale"

Ellers så liker jeg veldig tanken på å ha X15, modellen med skjerm, men dette blir fort dyrt..

Jeg står ihvertfall for å ha en ledig 5,25" brønn som kan brukes til harddisk, og behøver dermed ingen 3,5" -kan muligens ha flere 5,25" brønner, men skal man ha stor plass er det vel smartere med ekstern, eller server, siden det fort blir varmt med flere..

Ingen LED's

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...