Gå til innhold

Design ditt eget Lian Li HTPC kabinett

Anbefalte innlegg

Så du mener at kabinettet er spesiallaget for moddere fordi det er noen ekstra skruehull?

6511999[/snapback]

Har du boremaskin? :)

6512027[/snapback]

Hmmmm? Ja, jeg har det.

edit: Sikter du til at jeg selv skal drille hull? Jo, det er en mulighet, men det er mer appelerende hvis det er der fra før av. Hvor man ikke trenger å legge det stakkars kabinettet under maskinen.

Jeg forstår ikke hvorfor du ser så negativt på noen ekstra hull bare.

6512150[/snapback]

Nå er det ikke jeg som bestemmer her, og høl kan man nok ha både her og der. Innstillingen min er bare som så: Nå skal du ha et par hull til ditt, så kommer en annen som skal ha hull til datt. Alle har sine preferanser når det kommer til customisering og modding, og det er hakk umulig å dekke opp for alle disse. Da må man gå for løsninger som Microplex allerede har sagt er uaktuelle.

Jeg tror at det er svært få av kundemassen som faktisk vil benytte seg av en mulighet for å flytte transistorer ut på kabinettet. Og dermed har du noen ekstra hull som ikke er godt for noe.

Det å borre noen høl i kabinettet må da være småtteri å gjøre selv om man legger såpass mye arbeid i å flytte transistorene av strømforsyninga..

Har det forresten noe for seg uten svære kjøleribber på utsiden av kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du mener at kabinettet er spesiallaget for moddere fordi det er noen ekstra skruehull?

6511999[/snapback]

Har du boremaskin? :)

6512027[/snapback]

Hmmmm? Ja, jeg har det.

edit: Sikter du til at jeg selv skal drille hull? Jo, det er en mulighet, men det er mer appelerende hvis det er der fra før av. Hvor man ikke trenger å legge det stakkars kabinettet under maskinen.

Jeg forstår ikke hvorfor du ser så negativt på noen ekstra hull bare.

6512150[/snapback]

Nå er det ikke jeg som bestemmer her, og høl kan man nok ha både her og der. Innstillingen min er bare som så: Nå skal du ha et par hull til ditt, så kommer en annen som skal ha hull til datt. Alle har sine preferanser når det kommer til customisering og modding, og det er hakk umulig å dekke opp for alle disse. Da må man gå for løsninger som Microplex allerede har sagt er uaktuelle.

Jeg tror at det er svært få av kundemassen som faktisk vil benytte seg av en mulighet for å flytte transistorer ut på kabinettet. Og dermed har du noen ekstra hull som ikke er godt for noe.

Det å borre noen høl i kabinettet må da være småtteri å gjøre selv om man legger såpass mye arbeid i å flytte transistorene av strømforsyninga..

Har det forresten noe for seg uten svære kjøleribber på utsiden av kabinettet?

6512283[/snapback]

Hva annet skal man egentlig ha hull til? Dette er jo et tiltatk for å få gjort HTPCen mest mulig stille, noe som jeg tror de fleste vil. Er jo stort sett bare PSUen man har mulighet for å åpne og sette inn på en alternativ måte.

Trenger ikke så altfor store kjøleribber. Men når du nevner det, kan det kanskje bli litt ukurant med ribber på sidene ja. Tenkte ikke så langt. Med mindre man vil gå for en løsning ala Be Quiet som jeg har blitt litt opphengt i. Har man noe kjøleribber på den ene siden, er det heller ikke noe stress med heatpipes fra CPU. Her vil nok endel kjøpere (ikke bare moddere) dra nytte av støyen som kan reduseres.

Kjøleribbene kan skjules på denne måten:

post-31513-1153293733_thumb.jpg

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Ikke her, her er det jobb jobb og atter jobb!  :nei:

6524137[/snapback]

Jeg må unnskylde meg med at jeg er syk for tiden og har pådratt meg en kanonforkjølelse som følge av hardt konsum av Gin & Tonic kjølt til frysepunktet (for sprit!!). :cool:

Og jobb sammen med en forkjølelse dimensjoner = lite engasjement. Så jeg havner i samme situasjon som Microplex. :whistle:..

Men jeg har som sagt en Sketch på gang som jeg skal få ut når basillene går ut av kroppen.. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I355347.jpg

Noe lignende der cd-rom er midt på, ett lite programerbart display som også er midtstilt og selvsagt fjernkontroll.

Men ett problem med midtstilt cdrom som Silverstone LC16M har, er at lengre skjermkort (7x00 og X1x00 serien) ikke får plass fordi de tar borti cdrommen, det må dere i tilfellet unngå.

Og en HTPC vere i stereoformat slik at den passer i stereobenken. :)

EDIT:

At den støtter fullstendig ATX er noe jeg vil ha.

6345574[/snapback]

Støtter denne.

Det burde så absolutt passe inn i stereobenken, det er jo der en HTPC hører til! Plass til standard komponenter som ATX PSU og hovedkort er viktig, da folk ofte har ATX PSU & HK. Volum knappen, litt større i massiv alu er tingen, samt midtstilt DVD-Rom, enten med luke forann eller slot-in. USB, FireWire, minnekortleser samt lydtilkoblinger burde være standard bak en luke. Ikke fult så dypt som vanlige HTPC kabinetter. VFD er et must, samt innebygget IR-Mottaker og en pen MCE fjernkontroll.

~ Medion

Lenke til kommentar

Støtter denne.

Det burde så absolutt passe inn i stereobenken, det er jo der en HTPC hører til! Plass til standard komponenter som ATX PSU og hovedkort er viktig, da folk ofte har ATX PSU & HK. Volum knappen, litt større i massiv alu er tingen, samt midtstilt DVD-Rom, enten med luke forann eller slot-in. USB, FireWire, minnekortleser samt lydtilkoblinger burde være standard bak en luke. Ikke fult så dypt som vanlige HTPC kabinetter. VFD er et must, samt innebygget IR-Mottaker og en pen MCE fjernkontroll.

~ Medion

6702962[/snapback]

Vi som hadde gjort sååå mye framskritt, så kommer det en og forstår VOLUMKNAPPEN igjen. :nei: Hva er poenget?! Hvor ofte vil du gå bort for å skru på lyden? Hvorfor vil du at det skal se ut som at du har to forsterker? Er det tøff??!

Og VFD, HVORFOR?!? Hva vil du at den skal fortelle det? Kan du ikke få denne infoen en annen plass, PÅ DEN STORE TV SKJERMEN DIN KANSKJE?!?!?

Mvh

bIsk0p

Lenke til kommentar

Støtter, den ja. Ser ikke poenget å ha en volumknapp på kabinettet når du kan stille lyden via forsterkeren eller en ir kontrol til HTPC'n

Greit nok at VFD er bedre en LCD men når du kobler HTPC'n til TVen så får du jo det meste av info der. Enste "positive" er vel at du får info om hvor langt filmen er avspilt elns.

Lenke til kommentar
Støtter, den ja. Ser ikke poenget å ha en volumknapp på kabinettet når du kan stille lyden via forsterkeren eller en ir kontrol til HTPC'n

Greit nok at VFD er bedre en LCD men når du kobler HTPC'n til TVen så får du jo det meste av info der. Enste "positive" er vel at du får info om hvor langt filmen er avspilt elns.

6708491[/snapback]

Og det er jo litt "stil" egentlig. Men kunne vært greit å ha et øye med CPU- og minnebruk.

Lenke til kommentar

Har lagd et forslag nå. 4mm sotet glass/plexi front som er sortlakert bak, med slot-in DVD-Brenner og VFD display. Ser også for meg en av og på knapp som er touch styrt, hvis man tar fingeren innat ett bestemt sted på glasset skrur den seg av og på. Samme gjelder reset knapp. VFD vil være konfigurerbart, et svakt blå LED vil sitte ved siden av VFD displayet, for og vise status, om den er av eller på. IR-Sensor vil sitte sammen med VFD. (Er ikke så god med SketchUp enda)

Høyde: 230mm (23cm)

Bredde: 460mm (46cm)

Dybde: 315mm (31,5cm)

Endret av Medion
Lenke til kommentar

6708491[/snapback]

Og det er jo litt "stil" egentlig. Men kunne vært greit å ha et øye med CPU- og minnebruk.

6708515[/snapback]

Jeg syntes det med VFD og volumknapp er pent. Kansje man etterhvert integerer stereoforsterker med PC i ett slikt kabinett? Det skal ikke være umulig! :)

Lenke til kommentar

Poenget med et lite display er jo at man ikke *må* ha tven på men allikevel har tilgang til litt informasjon.

medion: Liker designet ditt men har noen invendiger: touch-styrt knapp bak plexi vil bare føre til en bråte fingermerker som synes veldig godt på den fine blanke plexien. Da ville jeg heller gått for en fin infeldt knapp som fingermerker ikke synes så godt på. Og slott in dvd er jeg absolutt for, men jeg har enda ikke funnet en som ikke er dobbelt så dyr (++) som andre dvd-brennere, så jeg synes det er litt dumt å tvinge dette på kjøperen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leste nyhetene på HW.no nå, og nå fant jeg noe som virkelig falt i smak. Shuttle M 2000M

Dette levers nå faktisk med innhold, men må si at det er sånn jeg kunne tenkt meg at kabinettet så ut :)

Eneste er at av/på knappen har for mye lyd (kunne godt vært mindre) og litt mindre farger i displayet.... (tror egentlig ikke at jeg hadde klart å lese det når jeg sitter i sofaen min hjemme... :whistle:

Mvh

bIsk0p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...