Opelmekk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320071 kjøpte denne fra komplett med godt mot. som dere ser er det to hardisker på den. den ene er splittet i to der det på den minste halvdelen er recovery ting som eg ikkje har tilgang på og på den andre er det forhåndinstalerte programmer og slikt. og på den siste hardisken på 80g var heilt tom. så la eg litt musikk inn på den tomme og laga meg eit fint system der. dagen etter så viste det seg at på dei nye mappene eg la inn kunne eg ikkje endre(dvs legge inn filer) eg sjekka og den var blitt skrivebeskyta og eg slo av det men det vr like gale. so sjekka eg igjen og då såg eg at den var blitt haka av på skrivebeskytelse igjen! og eg får det ikkje vekk. HJELP! Mvh Oly Endret 13. juni 2006 av konfirmant Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei, tråden din bryter tre-ords-regelen. Det ser også ut som om din 'a' henger litt fast og ikke har kommet med alle plasser. Jeg anbefaler deg å rette feilene og bruke 'preview' funksjonen før du poster neste gang.. og store bokstaver er heller ikke farlig. ------------ Hva betyr det at 'kunne ikkje du gjere noko med' ? (altså, hva kan du ikke gjøre, hvordan får du beskjed om at du ikke kan gjøre det) Hvilket filsystem er det på partisjonen? (FAT32 / NTFS) Høyreklikk på stasjonsnavnet i explorer, velg properties og det skal stå på andre linje. Endret 13. juni 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Har rettet litt på det no. Eg må jo nermest knuse a tasten for at den skal skrive. Men det mener med "kan ikkje gjere noko med" er at når eg prøver å lage ei ny mappe so får eg beskjed om at eg ikkje har tilgang. Mvh Oly Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 I søken etter svar på IT-spørsmål er feilmeldinger alfa og omega, så nå som vi vet at du 'ikkje har tilgang' blir det lettere. Du har ikke svart på hvilket filsystem det er på disken, men jeg regner med at det er NTFS som er den av de to som har muligheter for å stille brukertilgang. (Dette krever at din bruker er administrator) I explorer (ikke Internet Explorer, men Windows Explorer, altså 'Min datamaskin') velger du 'Tools' og så 'Folder Options'. Velg fanen som heter 'View', scroll litt ned og deaktiver valget som heter 'Use simple file sharing (Recomended)'. Trykk så 'OK'. Når du har gjort det høyreklikker du på disken/partisjonen i 'Min datamaskin' og velger 'Properties'. Der finner du et valg som heter 'Security' Trykk på knappen 'Add..', skriv 'everyone' i tekstfeltet og trykk 'Check Names'-knappen. Da skal det komme en strek under 'everyone' i tekstfeltet. Trykk så 'OK'. Da skal du være tilbake til 'security' fanen hvor brukergruppen 'everyone' er lagt til i listen. Marker 'everyone' og huk av for 'allow' i alle boksene under (alle 'allow' skal være aktivert og alle 'deny' skal være deaktivert) for den brukeren. Trykk så 'OK'. Da skal brukergruppen 'everyone' som er alle brukerene på systemet få full tilgang til alt på den partisjonen. Dersom du har norsk Windows må du muligens oversette litt, men prøv dette først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå