Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av uten grunn.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg en ny pc for noen uker siden. Da jeg fikk denne fungerte den fint i 2 dager, men da jeg skulle skru den på den 3. dagen fungerte ingen ting som det skulle.

Maskinen restarter seg... det kan gå 1-100sekunder. Jeg sendte kortet inn til komplett for test, da jeg fikk dette tilbake etter en lang service :mad: var dette testet ok (var testet i 17 timer med BurnIn). Jeg monterte kortet igjen og pcen fungerte fint i 2 dager til, så begynte den samme feilen.

Hvis jeg kommer så langt som til booten av windows får jeg opp en blåskjerm med "unmountable_boot_volume" som melding. For å være på den sikre siden kjøpte jeg en ny harddisk (ata), men dette hjalp ikke.

Jeg har testet nesten alle delene i pcen mot en maskin som fungerer, del for del. Da jeg gjorde dette fungerte alt slik som det skulle. CPU har jeg ikke fått testet, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor det skal være denne. (Vil jeg ikke få en feilmelding i bios hvis CPUen er deffekt?)

Pcen:

- MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3,PCI-Express, NX7600GT-TD256E, DVI-I

- AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

- Silverstone SST-LC17 HTPC, Sort(Uten PSU)

- ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

- NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

- Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

- Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64

- Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg :)

Mvh

Ole

Endret av och
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...