och Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei. Jeg kjøpte meg en ny pc for noen uker siden. Da jeg fikk denne fungerte den fint i 2 dager, men da jeg skulle skru den på den 3. dagen fungerte ingen ting som det skulle. Maskinen restarter seg... det kan gå 1-100sekunder. Jeg sendte kortet inn til komplett for test, da jeg fikk dette tilbake etter en lang service var dette testet ok (var testet i 17 timer med BurnIn). Jeg monterte kortet igjen og pcen fungerte fint i 2 dager til, så begynte den samme feilen. Hvis jeg kommer så langt som til booten av windows får jeg opp en blåskjerm med "unmountable_boot_volume" som melding. For å være på den sikre siden kjøpte jeg en ny harddisk (ata), men dette hjalp ikke. Jeg har testet nesten alle delene i pcen mot en maskin som fungerer, del for del. Da jeg gjorde dette fungerte alt slik som det skulle. CPU har jeg ikke fått testet, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor det skal være denne. (Vil jeg ikke få en feilmelding i bios hvis CPUen er deffekt?) Pcen: - MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3,PCI-Express, NX7600GT-TD256E, DVI-I - AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte - Silverstone SST-LC17 HTPC, Sort(Uten PSU) - ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 - NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) - Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM - Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64 - Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg Mvh Ole Endret 13. juni 2006 av och Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei! Jeg vil foreslå at du forsøker diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD og kjører diagnoseprogram for minnet og harddisken din. Sjekk at cpu og skjermkort har ok temperatur. Prøv ny BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hvis jeg kommer så langt som til booten av windows får jeg opp en blåskjerm med "unmountable_boot_volume" som melding. Hvis meldingen er STOP 0x000000ED og parameter nr. 2 har adressen '0xC0000032', er filsystemet ødelagt og kan repareres via recovery console UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå