Gå til innhold

er det mulig å stenge brukerkontoer på klokka?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på om det i Windows XP eller ved bruk av tilleggsprogram er mulig å gjøre slik at begrensede brukere blir automatisk logget av på et spesielt klokkeslett?

En annen ting jeg lurer på er hvordan begrensede brukere kan få privilegier til å brenne cd'er, NERO vil ikke brenne cd'er siden de er begrensede brukere.

På forhånd takk... :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først begrenser du tiden brukeren har lov til å logge på systemet ved å skrive

net user brukernavn /time:M-W,00:00-18:00

Hvor "M-W" er dager blant M,T,W,Th,F,Sa,Su og hvor klokkeslett føres opp etter et komma. Klokkeslett kan bare være hele timer.

Du skiller dag+klokkeslettperioder med semikolon og jeg tror dette her skal fungere for å begrense forskjellig gjennom uka:

net user brukernavn /time:M-Th,07:00-21:00;F,07:00-00:00;Sa,all;Su,00:00-21:00

--------

Så aktiverer du en policy om at brukere skal bli disconnected når deres brukstid er over ved å kjøre 'secpol.msc', utvide 'Local Policies' og markere 'Security Options'. Der skal du finne 'Microsoft network server: Disconnect clients when logon hours expire' som du setter til 'Enabled'. Du må nok restarte maskinen etter dette.

Lenke til kommentar
heh, et aldri så lite spørsmål. Hvor skriver jeg denne "syntaksen", er det i ved "RUN" kommandoen?

6309110[/snapback]

Nei, det er i kommandolinjen. Den kan nåes således: Start -> Run -> cmd.exe (eller command.com i win9x).

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...