Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 stk. trådløse, 1 til hus 1 til hybel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha en trådløs router til huset hjemme, jeg skal flytte hjemmefra

Tenkte Linksys Trådløst Router PreN for fremtidig hastighet og stabilitet, enig? ca. 1200 kr

Trenger ikke en slik til en hybel, Linksys Trådløst Router/Gateway

54Mbit, 4-port switch,802.11g speedboost mener jeg er god nok til en hybel, enig?

650 kr.

Høres de 2 valgene rette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PreN utstyr er både kostbart og foreløpig lite ubredt - står disse på "vanlige" norske linjer er det ihvertfall ikke stor gevinst (såfremt det ikke er mye lokal deling). PreN utstyret kan gi bedre dekning (lengre bort ifra basen), vær klar over at endel preN utstyr legger beslag på flere kanaler for å oppnå toppfart (noe som gjør at du kan ødelegge for andre samt få dårligere fart om det er flust med andre nett i nærheten)

Da jeg fortsatt har problemer med min D-Link DGL-4300 (men mistenker at det er kabelmodemet og ikke routeren) er min anbefaling Linksys WRT54GL begge stedene.

Endret av ekm
Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

har testa den wrt300n og den fungerer kjempebra,så det er ikke et dumt valg. men som et av de forige forslagene så er wrt54gl et godt valg,pga at man kan bruke uorginal firmware som det er mange fordeler med.. ;)

men har jeg skulle kjøpt meg en router nå så hadde jeg nok godt for en N. ;) men da også et N trådløs kort. f.eks wpc300n. så får man utnyttet mimo teknologien...

Lenke til kommentar

I dette huset vil det være 2 bærbare, 1 pda og 4 stasjonære, så N teknologien kan fort bli utnyttet,

Syns og PreN ser utrolig lekker ut, siden det ikke enda er noen trådløse soner rundt oss så tror jeg ikke det blir et problem, med unntak av den trådløse alarmen, men den skal ikke bli påvirket mener alarmsentralen.

Hva med hybel routeren, virker den god nok, eller bør jeg gå for asus, hybel blir leilighet senere, men tror ikke det har så mye å si.

Men jeg vet ikke hvor stabil asus sin er.

Utnytter man speedboost uten å ha det på wifi kortet?

Endret av Kizzaz
Lenke til kommentar

Asus sin kan også bruke 3.part firmware i allefall en del modeller..... se www.dd-wrt.com for mer info.

Speedbooster kan ikke benyttes uten at en har et tilsvarende kort eventuelt en til router i wds/client mode med speedboster teknologi støttet.

Jeg har selv 2 WRT54GS med 7 db antenner i WDS modus og blir en del mer stabilt signal med disse antennen, men når WRT300n blir mer støttet av 3.part firmware. Kommer jeg nok til å gå over til et pre n oppsett :)

Jeg ville ha gådd for WRT300n modellen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå gådd for WRT300n og er svært så fornøyd :)

Signalet er langt bedre enn på WRT54GS med 7db antenner

Og nå som både DD-wrt og HyperWRT har lovet å komme med firmwarer som støtter WRT300n må jo bare dette bli bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...