Huberti Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg ny mobiltelefon. Jeg bruker nå en Nokia 6310i som jeg er veldig godt fornøyd med, men jeg vil gjerne ha en telefon som har MMS og kamera. Mitt primære bruksområde er å ringe. Jeg ønsker derfor en telefon som har gode taster, god batteritid, god dekning og god lyd. Jeg bruker min nåværende Nokia i full bilhandsfree, og jeg er også opptatt av at telefonen skal kunne brukes i bil på en så behagelig og trygg måte som mulig. Jeg har kikket endel på Nokia 6230i, som er en modell jeg liker godt. Denne oppfyller mine krav, men jeg har den siste tiden også fått øynene opp for Nokia 6280. Jeg liker denne modellen på mange måter, og slik jeg ser det, dekker den mitt behov godt og vel. Jeg vurderer sterkt å gå for 6280. Hva mener dere om denne, vil den passe meg og mine ønsker? Jeg har hørt at den sliter noe med diverse kvalitetsproblemer (slark i skyvedekselet, osv), men disse bør vel være borte nå? Jeg liker godt Nokia og kan godt tenke meg å fortsette med det, men jeg er også åpen for andre løsninger! Jeg har fra før gode erfaringer med (Sony) Ericsson, Siemens, Panasonic og Benefon. En modell jeg savner mer enn andre, er Nokia 7110. Jeg har hatt flere mobiler etter denne, men ingen har gitt meg den samme "godfølelsen". Det optimale hadde vært en "verdig arvtaker" for denne! Kom gjerne med gode forslag! Prisen på telefonen er ikke veldig viktig, den vil bli kjøpt sponset av operatør. Er det noe jeg ikke har nevnt og som bør nevnes før anbefaling, så bare spør! På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
grodsj Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Nokia 6280 har mye flere funksjoner enn å "bare ringe" Men jeg synes det er en god telefon. Men som du nevner her så er batteriet viktig å da ville jeg valgt nokia 6230i. 6230i er også den av disse to telefonene som minner mest om 7110. Ellers så kommer Nokia 6233 snart på markedet. http://nokia.no/phones/6233/ Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 I følge amobil er det høy kvalitet over 6233. http://www.amobil.no/tester/sniktitt/en_sn..._paa_6233/24874 som gir en kvalitetsfølelse i samme klasse som vi bruker å oppleve på Samsungs modeller I tillegg bærer 6233 preg av å være langt bedre sammensveiset enn sine forgjengere. Mens både 6230i og 6230 hadde avtagbare plastdeksler som virket ganske hule, så virker 6233 mer kompakt, og gir ikke inntrykk av å være hul på innsiden Den ser meget lekker ut i svart Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Vil bare nevnte at jeg har hatt både 6230 og har nå 6230i (uheldigvis), og betyr batteriet mye, så ikke tenk på 6230i engang! Batteriet er en katastrofe! Jeg sender mellom 4-6 meldinger per dag, og ringer i maks 5 min! Hører ikke på mp3 siden Nokias ørepropper ikke gir lyd fra seg, og da må jeg lade hver andre dag ;/ Lenke til kommentar
Huberti Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Takk for svar alle sammen! Etter en forhandlerrunde sitter jeg igjen med inntrykket at meningene om 6280 er veldig forskjellige, men at alle er enige om at den kan anbefales. 6230i tenker jeg fortsatt på, men noe holder meg tilbake; jeg tenker at jeg kanskje bør kjøpe en litt nyere modell, men samtidig vet jeg at jeg strengt tatt ikke trenger noe mye mer enn det 6230i tilbyr. 6233 så litt interessant ut, når kommer denne ut for salg? Det haster ikke så mye for meg å handle, så jeg kan sikkert vente på den! Ellers så jeg en telefon jeg likte veldig godt; Nokia E60. Denne har ikke kamera, så den blir dermed uaktuell. Synd, for den ser veldig fin ut. Jeg leste om en som heter E50, vet noen når denne kommer? Den så ut til å kunne passe meg godt! Kom gjerne med flere tips! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 6233 skulle være i butikkene om kort tid. https://prisguiden.no/product.php?produc...378&view=prices Nokia 5500 sport kan også være et alternativ. Den ble roset opp i skyene av mobile-review (som ikke alltid er like troverdig) Pris og ankomst er ukjent http://www.gsmarena.com/nokia_5500_sport-1557.php http://www.mobile-review.com/review/nokia-5500-en.shtml This model is extremely successful and deserves special attention. This is one of the best smartphones in Nokia’s and S60 history. In case the company will be able to provide same level of integration for other niche products, we will see a rise of those, and a horde of clones too, attempts to replicate Nokia’s success. The way in which company is moving becomes clear now, these are first successful products for S60. There’s only one disadvantage for this product – battery life. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Stod i amobil.no's artikkel (sniktitt) at 6233 skulle komme ut i april, hmm... Lenke til kommentar
Huberti Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Takk for svar så langt! Jeg beskriver mitt "valgdilemma" litt mer skjematisk her: Funksjoner: -Kalender: Ja, en enkel kalender klarer seg. -GPRS: Ja. -Email klient: Mindre viktig Form: -Format: Irrelevant, men det er veldig viktig at telefonen har store og gode taster. -Vekt: Irrelevant -Sprut/støtsikker: Mindre viktig Skjerm: Fargeskjerm, helst med god oppløsning -Størrelse på skjerm: Helst litt stor. -Touchscreen: Uviktig Pris: Telefonen blir kjøpt bundet opp mot abonnement (antakelig Netcom ActiveTalk) og operatør for ett år. Pris er mindre viktig, men så billig som mulig! Diverse: -Merke: Gjerne Nokia, har hatt Nokia flere ganger og trives godt med det, men er åpen for andre merker. Jeg har sett en del på Nokia 6280 og 6230i og liker disse godt. -Kamera: Ja, kameraet er viktig! Gjerne et kamera som kan fungere som en nødløsning i stedet for et ”ordentlig” kamera. -Videokamera: Mindre viktig -Symbian: Usikker -Infrarød port: Uviktig -Blåtann (Bluetooth): Ja -Minne: Usikker -Minnekort?: Gjerne -MP3: Mindre viktig -Triband: Uviktig -UMTS/3G: Usikker; Bra netthastighet er kjekt, men videosamtale er irrelevant. EDGE er kanskje tilstrekkelig? -Wlan: Mindre viktig -GPS: Mindre viktig -Radio: Mindre viktig -Bruksområder: Ringer ganske mye, sender litt SMS. Kamera må gjerne fungere som en nødløsning i stedet for et ”ordentlig” kamera. Samtaleegenskapene – batteriets kapasitet, lyd, gode knapper og god dekning – er førsteprioritet. Det er også viktig at det fins godt utstyr for bruk i bil. Hva vil være den beste løsningen for meg? Takk for svar! Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg hadde gått for 6280. Den har jo alt, den har også 3g, ser at du ikke trenger det, men da HAR du det iallefall hvis f.eks venner eller familie får det! JA, den har litt slark i skyvemekanismen, men den den faller jo ikke fra hverandre. Og den slarken det er snakk om er at hvis du har den sammenskyvd, og klemmer så ser du at du kan klemme de 1 mm isammen. Spiller ingen rolle, blir fort vant med det. Jeg har 6270, den er det slark i, bryr meg døyten! Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 YaTack får inn Nokia 6233 i morgen. Jeg har kjøpt mobiler der tidligere og er fornøyd med servicen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå