Gå til innhold

TES: Jeg trenger øyeblikkelig hjelp!

Anbefalte innlegg

Dette problemet er ingenting i forhold til mine mindre problemer når det gjelder oblivion. Og dette problemet gjør meg pissed-off. Problemet er ikke av de største, men dette er mer enn "hvor finner jeg eye of nocturnal?!". Hver eneste gang jeg spiller oblivion og skal save så kræsjer absolutt alt. Før hadde jeg den enkle løsningen: Skifte fra autosave/quicksave.bak til ess, men denne gangen hjelper det meg ikke et fnugg. Jeg har prøvd sistnevnte og prøvd å save det på alle slags måter. Alt fra "save "filename" " til quicksave, men hver gang kommer den berømte og forhatte desktop kræsjinga. Spillet må avsluttes, og da jeg startet det på nytt og loader så står den velkjente setningen "save game is corrupt. returning to game." Og som om ikke det var nok så starter jeg et spill fra før dette skjedde, men niks. Jeg spiller en stund og skal til å lagre da desktop kræsjet kommer som en BOMBE.

Bror`n min foreslo at jeg kanskje hadde lite "ram". Hva nå enn det er, for jeg er jente og har ikke peiling på hva ram er. Ja, jeg vet det har med minne å gjøre. Men så var det dette med å løse det. Jeg har minne som ikke er anbefalt for oblivion, og det er på grensen til umulig å spille spillet. Ikke rart det blir for mye kb når jeg har spilt minst 150 timer til sammen. Så det kræsjer, og the end. Derfor lurte jeg på om følgende kunne virke:

1. Slette unødvendige ting, rydde plass.

2. Kjøpe mer minne til det anbefalte.

3. Slette gamle saves.

4. Alt ovenfor. Eller...

5. ... Har du et forslag?

Jeg ville satt stor pris på svar. Jeg er desperat.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Equirinox skrev:
Kanskje det hjelper å reinstallere spillet og patche det?

Uansett, lykke til videre :)

6303286[/snapback]

Det går ikke. Ikke spør hvorfor, det vil bare ikke avinstalleres og ikke engang datageniet i familien skjønner hvorfor. Men takk for tips likevel :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En ting; Hver gang spillet kræsjer så 'spiser' det minne (RAM). Hadde du lite fra før så har du endra mindre etterpå.

Ved kræsj så start maskinen på nytt.

(ikke at dette hjelper deg så mye nå men....)

Lenke til kommentar
  Slettet-Pqy3rC skrev:
En ting; Hver gang spillet kræsjer så 'spiser' det minne (RAM). Hadde du lite fra før så har du endra mindre etterpå.

Ved kræsj så start maskinen på nytt.

(ikke at dette hjelper deg så mye nå men....)

6303346[/snapback]

Tja, muligens. Jeg starter maskinen aldri etter kræsj. Men ellers gjør jeg jo det. Er verdt et forsøk men vet det ikke er grunnen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd denne måten da?

-Installation Issue:

If you repeatedly uninstall and re-install Oblivion, certain systems will display an error message if you try to uninstall Oblivion again. To fix this, put your Oblivion disk in and run setup.exe. This will clear up the error and you can uninstall and reinstall the game.

Og hvis det ikke funker, så kan man manuelt fikse opp i regestry editoren i windows og fjerne "sporene" av innstallasjonen.. Start --> Run --> Skriv : regedit, søk etter bethesda og fjern mappa med til venstre, der hvor den lange lista med andre ord og ting står.. Men har du morrowind eller andre spill fra bethesda så bla deg fra til mappa oblivion i venste felt i regedit..

Hvis dette var vanskelig og forstå så kan jeg legge til bilder seinere åssen man gjør det :)

EDIT : Forandringer i regestry editor kan være veldig forvirrende og potensielt skadelig for software om det gjøres noe feil underveis

Endret av Equirinox
Lenke til kommentar

Ok. Da har jeg tatt backup på saves og uninstallerer og reinstallerer. Da vil det antakeligvis gå fortere enn før og forhåpentligvis fikse problemene. Hvis ikke, så løp og kjøp mer RAM!

Takk for tips. Equirinox: Jeg prøver nå, men sier i fra hvis jeg skulle trenge mer hjelp.

Lenke til kommentar

Neineinei. Du må gi meg bilder. Vet ikke om jeg er riktig sted engang. "Registerredigering". Vil ikke gjøre noe galt.

Edit: Jeg ble nettopp ferdig med daedric shrines questen med Clavicus (eller hva denne "guden" het.) Det sies at den er rik på bugs. Kanskje det er der det ligger? For jeg har greid å spille før med glans. Og det går flott når jeg starter et nytt spill.

Endret av Dragonheart
Lenke til kommentar

Så kommer Oblivion Launcher opp når jeg setter i på nytt og NEI NEI NEI. Jeg trykker "Play" og syntes det er litt vel merkelig at den menyen kommer opp når jeg har avinstallert. Da kommer denne irriterende mlden: "The Oblivion Launcher could not find the Oblivion game executable. Please reinstall Oblivion." Where? Jeg har jo disken i. Nå sitter jeg i klisteret.. Ellers så er det bare jeg som er dum/trøtt. Nonono. Har jeg mista det for alltid så dør jeg. :cry:

Lenke til kommentar
  Equirinox skrev:
Søk eter Oblivion i registry editoren igjen, og slett alt, så kjører du setup.exe fra disken.. se om det hjelper

6303806[/snapback]

Niks. Bortevekk. trykker jeg setup.exe uninstallerer den bare om og om igjen. Alt er vekk og jeg får ikke installert på nytt. Shitshitshitshitshit

Lenke til kommentar
  Equirinox skrev:
Bææh, merklig problem du har fått deg da  :dontgetit:

Du kan sikkert sende en mail til Bethesda og si hva som er feil, de har nok endel mere peiling på hva som kan være feil..

6303932[/snapback]

*Fortvilet*

Jeg er avhengig av Oblivion. Jeg blir gal uten. Og så skjer dette? Verdens undergang. Nei nei nei nei nei nei! Jeg skulle latt ALT være og kjøpt mer RAM og så kunne jeg spilt videre imorgen allerede kanskje. Men nå. Nå. *Sutre*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...