henkzoor Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei, skal kjøpe meg ny CPU. Kan ikke så mye om det her så tenkte at DU kunne hjelpe meg. Har noe Intel, vet ikke hvordan sokkel, så kan ikke bestille. Hvordan finner jeg ut hvordan sokker jeg har? Heter visst; CPU type Intel Pentium 4, 1286 MHz (13 x 99) Hjelp meg! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei, skal kjøpe meg ny CPU.Kan ikke så mye om det her så tenkte at DU kunne hjelpe meg. Har noe Intel, vet ikke hvordan sokkel, så kan ikke bestille. Hvordan finner jeg ut hvordan sokker jeg har? Heter visst; CPU type Intel Pentium 4, 1286 MHz (13 x 99) Hjelp meg! 6303167[/snapback] Hei Last ned et program som hetar everst LINK: http://www.download.com/Everest-Ultimate-E...tml?tag=lst-0-1 Her kan du se hvilken prossesor du har Endret 13. juni 2006 av Silencer91 Lenke til kommentar
henkzoor Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Har det, men står ikke hvordan sokkel jeg har! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ok...har du bygget pc'en sjøl eller har duh kjøpt den ferdig bygget fra et sted? isåfall hvor? Lenke til kommentar
henkzoor Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Er en 6(?!) år gammel pc .... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 oijsann.... men gå inn på everst og klipp ut det som står om prosseoren Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg tipper du har den første socket 423 Pentium 4 prosessoren som kom på markedet. Isåfall kan du bare glemme å kjøpe en prosessor som passer i hovedkortet ditt. Hovedkortet ditt bruker mest sannsynlig sdram i tillegg, så den ram'n er vel heller ubrukelig. Hvis du skal bytte noe prosessor relatert i maskinen din så må du bytte hk+cpu+ram, og når du først bytter alt det bør du også bytte skjermkort for å bli kvitt den flaskehalsen. Det er ikke usannsynlig at du må bytte powersupply i samme slengen, ettersom det du har neppe er bra nok til å drive dagens prosessorer og dagens strømkrevende skjermkort. Jeg hadde samme hva ventet til etter 24 juli med å bestille ettersom Intel da slipper sin neste prosessor type, Core 2, også kallt Conroe, og AMD pga dette kommer til å kutte prisene på X2 og FX serien sin med 30-50%.... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er en 6(?!) år gammel pc .... 6303292[/snapback] Lønner seg å kjøpe en helt ny. Btw, CPU-Z gir mer info om CPUen http://www.cpuid.com/download/cpu-z-134.zip Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg