Gå til innhold

Macro og veske/sekk til minolta

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg skal muligens kjøpe Macro objektiv, og ganske sikkert noe å ha kamera i.

Macro objektivet kan maks koste 3500kr, og jeg er åpen for alle forslag utenom Ebay :p

Bagen/sekken skal være god, tåle litt vær, men ikke nødvendigvis pøsregn,og helst kost 500kr +/-.

Ellers lurer jeg på en ting, går det an å kjøpe filter som både paser til min 18-70 og 70-210?De har 55mm filtergjenger beggeto, men er noe forskjellig gjenger på...

Som dere kanskje vet har jeg Minolta Dynax 5D.

Jeg bare lurer.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit, siden ingen sier noe sier jeg noe, hvordan er Sigmas 105mm macro?

6308724[/snapback]

Sigma 105mm Macro er jo kjent for å holde høy kvalitet det. Det skulle være et ganske trygt kjøp, et annet alternativ er Tamron 90mm som også holder høy bildekvalitet.

Et tredje alternativ kan være et brukt Minolta 100mm F2.8 objektiv, mye bedre byggekvalitet enn Sigma og Tamron og endel bedre bildekvalitet.

De som sier de har greie på det kaller dette objektivet for noe av det beste som er produsert.

Jeg har et slikt selv og er kjempefornøyd, kjøpte det brukt for 2000.- på tradera.se.

Det er 15 år gammelt men fungerer som om det skulle vært nytt.

Når det gjelder veske/bag kan jeg anbefale Konica Minolta KMB-1, kan brukes både som veske/bag og som ryggsekk.

Fotovideo.no selger denne for 299.- som er veldig billig. Betalte selv over 700.- for den.

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=22122

Du kan se bilde av den her:

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010084719

I denne får jeg plass til kameraet(5D), 18-70mm, 50mm F1.7, 70-210mm F4, 100mm F2.8 Macro og HS-3600D blitz uten problemer. Det er i tillegg plass til alt av kabler, lader og det meste annet du har bruk for.

Når det gjelder filter så bruker jeg det samme filteret på 18-70 objektivet og 70-210 objektivet så det høres litt merkelig ut at de skulle ha forskjellige gjenger.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...