Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hovedkortet finner ikke SATA diskene

Løve

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat installert det nye Asus K8N4-E Deluxe hovedkortet mitt, men når jeg prøver å installere Windows finner den ikke noen av diskene mine. Det fulgte ikke med noen SATA drivere, men jeg har prøvd å installere uten og med de til Silicon Image raid controlleren fra Asus sin hjemmeside, men ingeting fungerer. Har også prøvd med begge SATA tilkoblingsplassene(er 2x4 sata steder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har akkurat installert det nye Asus K8N4-E Deluxe hovedkortet mitt, men når jeg prøver å installere Windows finner den ikke noen av diskene mine. Det fulgte ikke med noen SATA drivere, men jeg har prøvd å installere uten og med de til Silicon Image raid controlleren fra Asus sin hjemmeside, men ingeting fungerer. Har også prøvd med begge SATA tilkoblingsplassene(er 2x4 sata steder)

6302848[/snapback]

SATA driverene ligger sikkert på CD som følgte med hovedkortet. I følge bruksanvisning skal du kopiere disse til floppy og installere mens du installerer OS.

jeg tipper/tror at du brukte F6 under installasjon ?!?!

Lenke til kommentar

4 SATA-porter nederst til høyre på hovedkortet = Silicon Image som trenger F6 og driver fra floppy under Windows-installasjon.

4 SATA-porter som står lenger opp på hovedkortet = Integrert i nVidia-brikkesettet, ,og skal ikke trenge driver under installasjon.

Koble OS-disken til en av de svarte SATA-portene hvis du ikke allerede har gjort dette. Det skal ikke være mer som trengs, annet enn å sette SATA-boot i BIOS.

Edit: RETTELSE: De røde er vel de som er nVidia-integrert, og bør brukes for enklest oppsett. De svarte er nok Silicon Image. Dette står uansett beskrevet i manualen.

Jeg blandet med nForce3-kort, der nVidia-integrerte SATA-porter står under prosessorsokkel.

Edit2: Solar, å lage en ny post der du skriver Edit er nokså nyttesløst, da du heller skal trykke på "rediger" under ditt siste innlegg for å føye til tekst der... :)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...