Gå til innhold

Lave scores med X1600Pro!

skyhawk

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig maskinen min med ny RAM og skjermkort.

Fra før hadde jeg PC2100 ram på 512mb og et Radeon 9800Pro.

Oppgraderte til Corsair ValueSelect PC3200, 1GB ram, dual-channel RAM og Sapphire X1600Pro med 512MB minne.

Før oppgraderinga fikk jeg 16.500 poeng i 3dMark 2001SE. Jeg hadde PowerColor, men testet også kortet til brodern som var et Sapphire, da fikk jeg 17.500

Etter oppgraderinga kjørte jeg test med nytt skjermkort og RAM, og det var en utrolig skuffelse: I 3dMark 2001 fikk jeg bare 10.062 poeng, noe som er scoren til en kompis som kjører 9600Pro! Så prøvde jeg å sette ned innstillingene til alt low og 640x480 oppløsning, da fikk jeg 16259.

I 3dmark 03 får jeg 3069.

Jeg kjører siste Catalyst driver (6.5)

Synes dette var USEDVANLIG lite.. Et X1600Pro kort kan jo ikke ligge på nivå med 9600/9800Pro kort?? Til og med noe dårligere nesten :ohmy:

Noen som har noen meninger om hva som kan være galt?

-EDIT-

Har forresten

PSU: bZerk 500W

CPU: Athlon 64 3200+ 2.0GHz - Venice

RAM: Corsair ValueSelect 1GB, Dual Channel

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nok litt lite ja. Mitt 9600 fikk omtrent det samme. Mulige problemer:

- Strømangel: trengs det ekstra 12v strømkontakt og er den tilkoblet?

- Varme: har kjærnen og kjøleelementet skikkelig kontakt?

- Driverfeil: prøv en annen driver, gjerne 6,4 for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned ATI Tool og det ligger på 50-60c, rundt 60-65 i load, så det ser ikke ut som det er noe problem der.

Ja, den tar en ekstra strømplugg, men det skal heller ikke være noe problem. PSUen leverer 20a på +12V.

Jeg lasta ned Catalyst 6.5 fra Sapphire sin hjemmeside istedet, og det var andre boller. Da gikk jeg fra 3000 til 7000 i 3dMark 03, men jeg ligger fremdeles på 17k i 2001, noe som jeg fremdeles synes var litt rart. Men samme det, jeg gikk også opp fra 6 til 16fps i et voldsomt detajlert natur i Oblivion med High settings og 1024x oppløsning! :)

Takker hvertfall for all hjelp, mulig det var driveren da

Lenke til kommentar

Ser lavt ut ja, du kjørte alle testene med std oppsettet til 3dmark, og du har ikke forandret oppsettet til driverne fra std verdier - dvs alt application controlled (aa/af) etc?

Du har og nyeste driverne til HK chipsettet og bios har du testa lasta optimized defaults for forsikre seg om at du ikke har satt opp noe feil der.

Nå skal man ikke se seg blind på gamle benchmark programmer som støtter dx 8 o.l. da nye kort ofte er optimalisert til DX versjonen det er utgitt for - da det er likegyldig om du får 300 eller 500 fps i gammelt dx 8 spill - du skjønner tankegangen :)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...