Bertelsen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Sleng på noen overaskelses-appelsiner å da. Siden du går kokk vet du nok hva det er. Ellers kan jeg forklare deg hva det er; Kutt av en topp på en appelsin, ta ut innholdet. Sleng innholdet i en foodprosessor, sleng i litt sukker og vaniljesukker. Sleng det på frys. Når det er halveis fryst legger du det tilbake i appelsinen, også har du marengs på toppen. Legg tilbake lokket. Enkelt og skikkelig digg. Også skryter du på deg at det var den siste desserten de spiste på Titanic. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Hehe Bertelsen, den er en klassiker Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Grandis m/ekstra ketchup, servert rett på pappen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hva med å gå ut å spise? Evt støtter jeg indrefilet og fløtegratinerte poteter. Var det første som falt meg inn da jeg så tittelen. Mmm... Får vann i munnen her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) hotdog er da veldig romantisk Men fløtegratinerte poteter er vel hard å lage? i hvertfall det jeg har fått intrykk av. Lasagne (vet ikke hvordan det skrives ) med en god salat? Endret 13. juni 2006 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Grandis m/ekstra ketchup, servert rett på pappen. 6303201[/snapback] Papp blir vel litt for fisefint og kan sløyfes. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 kylling filè med ris og den utroo0o0o0o0o0lige sausen cafè dè pari(s) Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Da synes jeg du skulle satse på pasta, for det er seriøst skikkelig koselig. 6302576[/snapback] Lady og landstrykeren anyone Men pasta høres ikke så dumt ut egentlig... Heller ikke fløtegratinerte poteter og indrefillet... husk en snasen desert før "deserten" Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Støtter fløtegratinerte poteter og kjøtt, men vil påstå at entrecote er betydelig bedre enn indrefilet (dog ikke alltid like mørt). Er også vanvittig godt med f.eks. stekt sopp til om man liker det... Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hva med å gå ut å spise? Evt støtter jeg indrefilet og fløtegratinerte poteter. Var det første som falt meg inn da jeg så tittelen. Mmm... Får vann i munnen her. 6303220[/snapback] Du går glipp av mesteparten av romantikken. Dog godt forslag om man ikke orker lage mat *Edit: Noen som har forslag til saus? fløtegratinerte poteter og strimlet biff / svin. Endret 13. juni 2006 av Xyprotec Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 En helt basic peppersaus er jo deilig, evt så er jo også bernaise en klassiker. Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 En helt basic peppersaus er jo deilig, evt så er jo også bernaise en klassiker. Det enkle er ofte det beste 6303659[/snapback] Meeen min saus...Cafè dè pari(s) er samme type saus, men myyyeeeeee bedre! lover!!1 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ertesuppe! :!: Ellers er Kylling filet/Bernajs/Ris knall blanding. Men husk kylling svis i panna så inn i ovn til den når 75 grader. (Ris og bernajs er enkelt står forklart på pakka) Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Noe som ligner på appelsin ideen (desert) er å ta en sitron, fryse den, ta ut innholdet og ta smelte vaniljeiskrem oppi. Så fryser du det og det blir digg sitronis (ikke den i butikken til 5 kroner som smaker gymsokk) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Men fløtegratinerte poteter er vel hard å lage? i hvertfall det jeg har fått intrykk av. 6303228[/snapback] Fløtegratinerte poteter er ikke noe problem så lenge du har nogenlunde peiling på hva du gjør. Men om du ikke er heilt stø så kan du fort ende opp med for mye fløte, råe poteter, svid ost etc. Forsåvidt så finner du mange tips i ei god kokebok (ikke Ingrid Espelids smårutede kokebok). Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Om du ikke har ferdighetene inne, går det jo an å få kjøpt nogenlundene ferdig laget. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Steikt laks med fløytegratinerte poteter og woka grønnsaker. M-mmm! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Pass på at det du lager er noe damen liker. Jeg hadde heller spist grandiss framfor en velstekt fisk, folk har forskjellig smak. Pass også på at du ikke lager noe hun er allergisk mot. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Har forsikret meg om det SteffyBoy Men takk for rådet Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Lag sånn spaghetti også gjør du det samme som i lady og landstrykern eller hva den heter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå