BigJackW Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 hmmm Hvordan da Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Du bruker INSERT INTO for å legge inn ny bruker, ikke sant? I passordkolonnen skal du legge inn: sha1($secretsha1string . $_POST['passord']); Enklere å forklare hvis du uploader ny_bruker_godkjenn.php også Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Oi da...feil link i sted:P http://norskwebforum.no/pastebin/2462 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Se på denne her du: http://norskwebforum.no/pastebin/2468 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 ooOOoo Den var bedre enn min thx Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 No problem husk sprintf() funksjonen.. Den er fin til SQL queries Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Ok...Men hvordan blir det med session og slik nå da? Må jo ha et script som jeg legger i toppen av sider som skal "restriksteres" for gjester. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ja.. Du må generelt ha et script som sjekker om en bruker er logget inn eller ikke, og også verifisere brukeren (bruker og pass ligger i cookie.. Bruk session_start() og $_SESSION). Dette må også sjekke om brukeren er vanlig bruker eller admin. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 hmm..ok. Får fikse det etter helga da. Skal bort i helga. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hva med denne loginkoden: http://norskwebforum.no/pastebin/2471 Og bruke dette for å sjekke om er logget inn: <?php session_start(); if($_SESSION['username'] && $_SESSION['userlevel'] == 1){ // Innhold som kun er synlig for administratoren } elseif($_SESSION['username'] && $_SESSION['userlevel'] == 2){ // Innhold som kun er synlig for en vanlig bruker } else echo 'Du er ikke logget inn'; ?> Endret 18. juni 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Vel; #1: userlevel er 0 for vanlige brukere #2: hvis en bruker nå lukker browservinduet sitt vil personen bli logget av siden du ikke setter noen "permanent" cookie (Les på funksjonen setcookie() og variablen $_COOKIES) #3: Hva hvis jeg nå åpner den midlertidige session cookien og endre brukernavn til 'admin' og userlevel til 1? Du må sjekke i MySQL databasen HVER gang en side skal hentes, hvorvidt brukernavn og passord i $_SESSION er godkjent, og du må også legge inn $_SESSION['userlevel'] på nytt for hver gang for å forhindre hacking. #4: Hvorfor $_SESSION['username']? Hvorfor ikke lage en ny en som heter $_SESSION['registered']? username er jo ikke TRUE eller FALSE.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Omg...det ble mye ? Kan du / noen hjelpe meg dette? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 #1: Fikses ved å bytte ut 2 med 0 ^^ #2: Cookies er egentlig ganske greie, men hold deg til sessions foreløpig, og så legger du inn cookiemuligheter senere.. #3: Kjør MySQL queryen som du kjører for å logge inn en bruker hver gang du validerer han/henne ved å bruke $_SESSION['brukernavn'] og $_SESSION['passord']. #4: Lag ganske enkelt en ny greie som heter $_SESSION['registered'] og sett den til TRUE når en person er logget inn.. Virker som om det bare er oss i denne tråden Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 #1 Ok #2 Ok #3 Ok #4 Ok Hehe..koselig *Prøve litt senere* Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Men det scritpet ovenfor. Er det det som skal legges øverst i filene som skal "sperres"? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Vel, på toppen av ALLE sidene dine må du kjøre session_start() og så calle en funksjon du lager som sjekker om personen er logget inn eller ikke. Hvordan du velger å lage dette er opp til deg Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Hvordan du velger å lage dette er opp til deg 6334688[/snapback] Opp til meg? Jeg kan nesten ikke noe, så dere må nok hjelpe meg i gang ja Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 På toppen av hver fil <?php session_start(); authenticate(); funksjonen authenticate() lager du selv ved hjelp av det du skrev over og en MySQL query for å sjekke at brukernavn og passord er riktig Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Jaok...Men får se på det i morgen. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Nå har jeg sett litt på det, men finner ikke ut noe Noe starthjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå