Wibla Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg har selv et "pc anlegg" bestående av en Pioneer VSX-1015, Tannoy Mercury M3,MC,MX1, og en hjemmebygget sub med egen forsterker... lydkortet som brukes er det integrerte på mitt asus a7n8x-e deluxe kort, altså et soundstorm lydkort som evner å spytte ut ac3-materiale av alt, selv mp3... og spesielt også spill. Min erfaring med denne kombinasjonen er at det er -lettere- å posisjonere lyder i spill med et skikkelig 5.1-anlegg, enn med headset... Dog går jo dette anlegget ganske langt utenpå det meste av "pc-anlegg" man får kjøpt fra logitech osv... Og med CMSS3D osv (husker ikke helt forkortelsen, men folk fatter hva jeg mener), så går det litt på personlig preferanse også.. jeg har spilt med 5.1 anlegg i flere år, og synes det funker best, mens andre alltid har brukt headset, og synes det funker best. Min personlige mening er dog at 3D lyd fra spill på et 5.1 anlegg av et visst kaliber gir en mer naturtro 3D lyd hvor man lettere klarer å retningsbestemme lyden (også er jo bassen fra eksplosjoner ganske brutal på en voksen 12" sub ) Endret 16. juni 2006 av Wibla Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har selv et "pc anlegg" bestående av en Pioneer VSX-1015, Tannoy Mercury M3,MC,MX1, og en hjemmebygget sub med egen forsterker... lydkortet som brukes er det integrerte på mitt asus a7n8x-e deluxe kort, altså et soundstorm lydkort som evner å spytte ut ac3-materiale av alt, selv mp3... og spesielt også spill. Min erfaring med denne kombinasjonen er at det er -lettere- å posisjonere lyder i spill med et skikkelig 5.1-anlegg, enn med headset... Dog går jo dette anlegget ganske langt utenpå det meste av "pc-anlegg" man får kjøpt fra logitech osv... Og med CMSS3D osv (husker ikke helt forkortelsen, men folk fatter hva jeg mener), så går det litt på personlig preferanse også.. jeg har spilt med 5.1 anlegg i flere år, og synes det funker best, mens andre alltid har brukt headset, og synes det funker best. Min personlige mening er dog at 3D lyd fra spill på et 5.1 anlegg av et visst kaliber gir en mer naturtro 3D lyd hvor man lettere klarer å retningsbestemme lyden (også er jo bassen fra eksplosjoner ganske brutal på en voksen 12" sub ) 6317610[/snapback] Spiller du med integrert lydkort? Dyrt anlegg? Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Her er mitt oppsett kjøpt brukt Juli@ -lydkort Rotel Ra980 forsterker Patos lyric 401 høyttalere (kabler) Mye godlyd for pengene! endte på vel 10k brukt:) mye bra brukt hifi å få tak i..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå