Damp Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg instalerte mitt nye lydkort i dag og jeg koblet til høyttalerne, installerte driver men jeg får enda ikke lyd. Det er ikke noe galt med høyttalerne. Alt jeg har gjort er å koble lydkortet i pci porten på hovedkortet, trenge jeg å gjøre noe mer?? Mitt lydkort:-----------> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312201 Endret 13. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Koblet ledningen i rett port i lydkortet? Vanligvis den grønne... Husk å bytte i kontrollpanel også hvilket lydkort lyden skal komme ut av Mulig at det er satt til onboardet ditt, hvis du har det Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Det første du bør gjøre er å disable det innebygde lydkortet ditt i BIOS, er ikke alltid man strengt tatt må gjøre det, men i allefall verdt et forsøk. Dessuten trenger den ikke å være aktiv lenger, siden du har et standalone lydkort. Etter det så tar du bare den vanlige sjekkrunden. Driveren er riktig installert? Du har valgt det nye lydkortet som den primære, eller som den eneste? Håper bildene forklarer litt nærmere hva jeg sikter til. Endret 14. juni 2006 av karasjok Lenke til kommentar
Damp Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) jeg har et hovedkort uten integrert lydkort, det er et asus ncl-de/scsi... kan vel ikke ha noe å si om jeg ikke har aktivert windows enda ?? Endret 14. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Nei, du skal ha lyd uansett. Men jeg kan prøve å hjelpe så godt jeg kan. 1. Satt i lydkortet å sett at det "sitter ordentlig" / evt prøve å sette kortet inn i en annen PCI-port 2. Legge inn driveren for lydkortet, først automatisk med driver hvis det er sånn, funker ikke det, prøv å gjør det manuelt med .inf filene i Device Manager. 3. Pass på at du har koblet til høytallera i riktig plugg (grønn-grønn), og at høytallerene står på 4. Pass på at lyden på høytalerne og i Windows står på, at den ikke er mute eller skrudd ned, som du sjekker nede ved startlinjen. Har du fremdeles problemer ville jeg tro det er noe galt med lydkortet ditt Lenke til kommentar
Damp Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) har prøvd alt sammen... jeg leste om noe om aktivering igjennom bios, er det noe jeg burde prøve?? Hvis jeg ikke får det til skal jeg sende det tilbake til komplett og velge et annet lydkort. Endret 16. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Men er lydkortet gjenkjent av Windows? Ser du enheten under maskinvare behandling? Fikk du noen feilmelding under installasjonen? Egentlig litt dumt å stille mange spørsmål, noe trådstarter selv burde utdype nærmere. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) ja, beklager, det er sant det du sier. ... og ja, jeg kan se enhetene under maskinvarebehandling, ingen feilmeldinger eller noe annet. det vil vel si at det er noe galt med lydkortet. ? Endret 18. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg ville prøvd å bytte lydkort ja Lenke til kommentar
Damp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har bestilt eksternt lydkort. Regner med at det vil fungere bedre. :S http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303120 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå