Gå til innhold

Ingen lyd i høyttalerene :s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre er å disable det innebygde lydkortet ditt i BIOS, er ikke alltid man strengt tatt må gjøre det, men i allefall verdt et forsøk. Dessuten trenger den ikke å være aktiv lenger, siden du har et standalone lydkort. Etter det så tar du bare den vanlige sjekkrunden. Driveren er riktig installert? Du har valgt det nye lydkortet som den primære, eller som den eneste? Håper bildene forklarer litt nærmere hva jeg sikter til.

post-12183-1150287045_thumb.jpg

post-12183-1150287072_thumb.jpg

Endret av karasjok
Lenke til kommentar

Nei, du skal ha lyd uansett.

Men jeg kan prøve å hjelpe så godt jeg kan.

1. Satt i lydkortet å sett at det "sitter ordentlig" / evt prøve å sette kortet inn i en annen PCI-port

2. Legge inn driveren for lydkortet, først automatisk med driver hvis det er sånn, funker ikke det, prøv å gjør det manuelt med .inf filene i Device Manager.

3. Pass på at du har koblet til høytallera i riktig plugg (grønn-grønn), og at høytallerene står på

4. Pass på at lyden på høytalerne og i Windows står på, at den ikke er mute eller skrudd ned, som du sjekker nede ved startlinjen.

Har du fremdeles problemer ville jeg tro det er noe galt med lydkortet ditt

Lenke til kommentar
:cry: har prøvd alt sammen... jeg leste om noe om aktivering igjennom bios, er det noe jeg burde prøve?? Hvis jeg ikke får det til skal jeg sende det tilbake til komplett og velge et annet lydkort. Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar

ja, beklager, det er sant det du sier.

... og ja, jeg kan se enhetene under maskinvarebehandling, ingen feilmeldinger eller noe annet. det vil vel si at det er noe galt med lydkortet. ?

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...