MasterOfDisaster Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) hei,jeg har bursdag(neste år)i fellesferien og har drømt om lappen på dagen. så lurte på om det er mulighet for å søke om å ta den før fellesferien siden jeg har bursdag på en tirsdag(1. tirsdagen i fellesferien) og få den tilsendt i posten eller noe?noen som vet om dette er mulig? Endret 13. juni 2006 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det er rett og slett ikke lov å kjøre opp før du har fylt 18 år. Her i Norge er den grensen 100%. Kanskje det finnes kjøreskoler som ikke har stengt i fellesferien? Bor du i en liten by? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Er bare 1 sted det er mulighet for oppkjøring men skal høre rundt om de har åpent første dager eller noe slikt. for om ikke må jeg vente 2 uker omtrent å det er LENGE Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 har bursdag midt i felles ferien eg også. (uheldigvis) (midt i Juli) og eg holder på å ta lappen no. og må pent vente til etter ferien Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 seriøst? jeg har bursdag 20 juli og fikk oppkjøring på dagen Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ahh. troddet det var fellesferie i midten av juli eg.. Men men, troddel vel feil da Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 fra 10 juli er det i år;)men får håpe de har oppe vertfall 2 dager ut neste år:D Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 En venn av meg som strøk på oppkjøringen fikk lov til å ta ny oppkjøring bare 3 uker etterpå. Det fikk han lov til fordi kjørelæreren hans skulle på ferie. Så regelverket virker ikke absolut. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 arobicRoy, neida, men regelverket er absolutt på aldersgrense for å få ta lappen. Det er ikke bare vegvesenet som kommer inn i bildet i en slik sak (om å få ta lappen før man fyller 20), forsikringsselskapene vil nok også knurre litt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En venn av meg som strøk på oppkjøringen fikk lov til å ta ny oppkjøring bare 3 uker etterpå. Det fikk han lov til fordi kjørelæreren hans skulle på ferie. Så regelverket virker ikke absolut. 6316008[/snapback] Det gjelder noe annet. Det er lov å søke dispensasjon fra 1 månedsregelen om oppkjøring. Dette gjøres (hovedsaklig) ved skriftlig søknad til trafikkstasjonen, med dokumentasjon. Fellesferien har ikke noe direkte innvirkning mener jeg, tror det er opp til hva trafikkstasjon hvordan dem løser ferieavviklingen. Mener vertfall vi løser det slik. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 ok.. håper jo bare på at de ikke har fellesferie i den 1 fellesferie uka jeg da:D.hehe. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 eg blir 18 den 13 juli. satser på at dei ikkje har ferie då Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå