Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei. Har passordbeskyttelse på datamaskinen min. Ikke slik windows passord, men et passord før man booter os. Satte det på i BIOS.. Noen som veit hvor mange ganger man kan trykke det feil? Er det noen grense? Kjekt å vite slik at jeg ikke låser pc'n hvis jeg glemmer passordet Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det vil variere fra HK til HK, se i manualen til det. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Har ingen manual til det. Standard HK til Dell 8300 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Mulig det ligger noe på dell sine sider, om ikke så er det vel bare å prøve? Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 skulle du klare låse den trenger du bare resette cmos. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Okei.. Hva kan jeg gjøre dersom jeg glemmer pw da? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Når du tar en CCMOS så slettes passordet fra BIOS, det gjøres som regel på en jumper merket CCMOS. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 På de aller fleste nye maskiner trenger du bare holde nede INSERT på et PS2 tastatur i det du starter maskinen for å resette BIOS, så passordet ditt gir omtrent null sikkerhet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Dell har (sammen med mange andre laptop-produsenter) en funksjon i BIOS for å kryptere harddisken. Dersom det er denne som er brukt, skal det mye mer til enn å resette biosen for å komme rundt. Vi hadde en slik disk på jobben som var kryptert med HP's system (kalt DriveLock). Sendte den til IBAS, men de klarte ikke å få ut noe fornuftig data utav den. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvis disken er kryptert som covah sier, ville jeg nok enten skrevet det ned noen steder, eller droppet det. Ikke gøy å formatere disken pga. glemt passord. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Ville det hjulpet å formatere da? Jeg trodde passordet lå i oppstartsminnet ? Dessuten trenger du samme passordet for å èntre BIOS også. Nå vil jeg aldri glemme passordet, noe som gjør tråden noe irrelevant. Så er kun i tilfelle Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Dersom disken er kryptert, så får du faktisk ikke formattert den igjen heller. Maskinen ser ikke disken før passordet er tastet inn. Det hjelper heller ikke å flytte disken til en annen maskin, siden krypteringen ligger på selve disken. Eneste man kan gjøre, er å kaste disken og kjøpe en ny... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå