Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei. Satt på "Legg til eller Fjern Programmer" i sta, og la merke til to programmer: 1:Sikkerhetsoppdatering for Windows Media Player (KB911564) 2:Sikkerhetsoppdatering for Windows Media Player 10 (KB911565) Program 1 er på 2 132,00 MB Program 2 er på 1 970,00 MB Jeg bruker stortsett aldri Win Media Player. Kan jeg trygt slette disse filene? Tror jeg fikk opp en skummel advarsel sist jeg provde. Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei! Ja, selv om du ikke bruker Windows Media Player 10 så er det vel bare å la de oppdateringene være dær. Kan jo være at man skal bruke Windows Media Player en dag.. men du ser nu selv. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Den hadde jeg til og med klart å tenke ut selv. Jeg tenkte mer på om det er noen sikkerhetsrisiko å fjerne dem. At de har innvirkning på noe annet enn bare Windows Media Player ? Fikk opp en sikkerhetsadvarsel sist jeg forsøkte å fjerne dem.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvor stor plass et program tar beregnes ut i fra størrelsen på mappa der det er installert. Ettersom begge disse oppdateringene sikkert er innstallert i samme (under)mappe® sammen med WMP tviler jeg på at de tar 4 GB til sammen. Nei, du bør ikke avinstallere dem hvis du ikke også avinstallerer hele WMP. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Windows Media Player mappa tar i underkant av 8 MB. Sikkerhetsoppdateringene tar 4 GB Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hva slags operativsystem bruker du? Størrelsen på sikkerhetsopdateringer vises ikke her. For all del, ikke avinstaller de uten å avinstallere WMP. Sannsynligvis er disse oppdateringene innstallert i Windows-mappa og størrelsen som kalkuleres er derfor på Windows-mappa. For å sjekke hva som ble installert med oppdatering kan du åpne C:\WINDOWS\$NtUninstallKB<nummer her>$\spuninst\spuninst.inf og sjekke. (Hvis du har lite plass kan du forresten slette alle $NtUninstallKB$ hvis du er sikker på at du ikke skal avinstallere sikkerhetsoppdateringene de tilsvarer.) En sikkerhetsoppdatering skriver vanligvis over en gammel fil med en ny fil så det er totalt usannsynlig at den skal legge til så mye. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal avistallere WMP. Jeg trenger det ikke.. Bruker VLC, Winamp, RealPlayer, Nero Showtime, DivX og Quicktime. Det skulle holde i massevis. Så spørsmålet er egentlig: Hvis jeg ønsker å fjerne WMP fra datamaskinen. Vil det skade andre ting enn WMP dersom jeg sletter sikkerhetsoppdateringene "Sikkerhetsoppdatering for Windows Media Player (KB911564)" og "Sikkerhetsoppdatering for Windows Media Player 10 (KB911565) ? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nei. Men det vil utsette maskina for sikkerhetsrisiko hvis du ikke avinstallerer WMP (selv om du ikke bruker det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå