Gå til innhold

Plextor CD-RW PX-W4012A / Abit KG7-raid

Imsdal_

Anbefalte innlegg

Har hatt denne brenneren noen måneder nå, for et par uker tid siden ble det krøll. Skulle brenne en vanlig cd-r med Nero, da hele systemet mer eller mindre henger seg opp under brenning. Kan glemme å bruke de letteste programmer, eks notepad. Om jeg klikker på den mens brenning pågår, er vel programmet åpent når cd'n er ferdig brent. Bruker fra 6-10 minutter på en vanlig cd-r (40x). Har også en annen brenner, Asus 24x, denne funker helt normalt, så Nero er det ikke. Har ikke installert noen nye drivere til brenneren heller, siden jeg fikk den. Kjører Win XP home, norsk versjon.

Lesenivået og brennerbuffernivået går fra 0-100% hele tiden, og kan være særdeles plagsomt om man må brenne en del cder.

Har vært i kontakt med Plextor support, de anbefalte at jeg skulle installere nye busmasterdrivere (Abit Kg7-raid), men siden go.to/kg7faq er viderekoblet til en annen side, hvor det ikke finnes drivere, heller ikke http://www.abit.nl - så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Plextor klør seg i hodet de også...

Noen som sitter inne med noen idèer på hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Imsdal_ skrev (2002-10-11 11:16):

Har hatt denne brenneren noen måneder nå, for et par uker tid siden ble det krøll. Skulle brenne en vanlig cd-r med Nero, da hele systemet mer eller mindre henger seg opp under brenning. Kan glemme å bruke de letteste programmer, eks notepad. Om jeg klikker på den mens brenning pågår, er vel programmet åpent når cd'n er ferdig brent. Bruker fra 6-10 minutter på en vanlig cd-r (40x). Har også en annen brenner, Asus 24x, denne funker helt normalt, så Nero er det ikke. Har ikke installert noen nye drivere til brenneren heller, siden jeg fikk den. Kjører Win XP home, norsk versjon.

Lesenivået og brennerbuffernivået går fra 0-100% hele tiden, og kan være særdeles plagsomt om man må brenne en del cder.

Har vært i kontakt med Plextor support, de anbefalte at jeg skulle installere nye busmasterdrivere (Abit Kg7-raid), men siden go.to/kg7faq er viderekoblet til en annen side, hvor det ikke finnes drivere, heller ikke
- så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Plextor klør seg i hodet de også...

Noen som sitter inne med noen idèer på hva jeg kan prøve?

Har du byttet cd-r merke. Kan jo være at du har en annen merke på platene som gjør det. Har du den siste versjonen av nero og har du den siste firmware oppdateringen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...