Lost1989 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei alle sammen Har litt problemer med pc'n og håper å finne hjelp her. Når jeg starter ett spill, så går det ikke lang tid før skjermen "slår seg av", det kommer opp en melding: "power off mode" eller noe sånnt. Pc'n står på, men skjermen er svart Det ellers gule lyset på skjermen som indikerer att skjermen står på, blir nå rødt/orange (Dette har skjedd i både Oblivion og WoW, og det skjer i begynnelsen) Når dette skjer må jeg restarte pc'n for å kunne bruke den. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fikse det, derfor søker jeg svarene her Har prøvd oppgradering av skjermkortdrivere, men uten hell... Takker for alle svar Endret 16. juni 2006 av Lost1989 Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Denn burde egentlig være i hardware delen da.. Men sjekk kablene bak skjermen i første omgang.. Tviler på det har noe med det å gjøre, men bare sjekk for sikkerhets skyd! Endret 13. juni 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hei alle sammen Har litt problemer med pc'n og håper å finne hjelp her. Når jeg starter ett spill, så går det ikke lang tid før skjermen "slår seg av", det kommer opp en melding: "power off mode" eller noe sånnt. Pc'n står på, men skjermen er svart Det ellers gule lyset på skjermen som indikerer att skjermen står på, blir nå rødt/orange (Dette har skjedd i både Oblivion og WoW, og det skjer i begynnelsen) Når dette skjer må jeg restarte pc'n for å kunne bruke den. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fikse det, derfor søker jeg svarene her Har prøvd oppgradering av skjermkortdrivere, men uten hell... Takker for alle svar 6301790[/snapback] Jeg har opplevd kræsj når spillet jeg spiller har en annen oppløsning enn skrivebordet, kan jo teste å sette de på det samma.. Lenke til kommentar
Lost1989 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Kablene står i, så det er neppe det. Prøvde å skifte oppløsningen i spillet til den jeg har i skrivebordet, men det var også uten hell. Har enda samme problemet Håper på flere svar Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Høres ut som skjermen skrur seg av p.g.a "out of sync" som skjer når oppdateringsfrekvensen er høyere enn hva skjermen klarer å gitte oppløsninger. Skjermen min skrur seg også tildels av om jeg tester f.eks 1600x1200 i 100 Hz, men det kommer da opp tekst at frekvensen er "out of range". Om du har ATI-kort kan du låse oppdateringsfrekvensen for 3D-applikasjoner/spill (DX) i Catalyst-driverene. Du kan da prøve å låse 3D-frekvensen til samme du bruker på skrivebordet. Har enda ikke funnet en tilsvarende fungerende funksjon i nVidia sine drivere. Du kan også se om du finner driverene for skjermen din. Bruk Google og søk på navnet til produsenten av skjermen din. Med riktige drivere med korrekt model nr. vil ikke Windows eller spill kunne bruke høyere frekvenser enn hva produsenten har oppgitt. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Kanskje det har noe med "power saving" instillingene dine å gjøre? At noen spill gjør at maskina/skjermen din ikke registreres som aktiv og at den derfor går i hvilemodus. Ta en titt i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Det er skjermkortet som svikter ikke skjermen. (tipper jeg) Når en 3d applikasjon startes vil skjermkortet bli varmere enn ellers, prøv og kjøl den ned med tilgjengelig utstyr. Hvis du har et ATI skjermkort (har hatt lignende problemer med ATI kort før) og et MSI hovedkort så vil problemet være at ATI og MSI ikke passer så bra sammen (sometimes). Du nevnte om oppgradering av skjermkort driver uten hell, prøv og finn et annet driver merke. (feks: catalyst, DNA eller omega driver) For å gjøre det lettere for oss, kan du neste gang ta med åssen hardware du har OS osv. Lykke till mvh Hardware spesialist Endret 16. juni 2006 av -Dreamer- Lenke til kommentar
Lost1989 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Skal prøve å leite litt etter andre drivere en gang problemet oppsto, restartet maskina seg selv og følgende melding ble sakt over høytalerene: "System failed VDA cast" Hovedkort: Asus A7N8X motherboard AMD Athlon XP 2500+ 1,83GHz 1 gb minne, TwinMos Radeon 9600 120 gb maxtor harddisk Det med nedkjøling, hvor mye/lenge er det snakk om da? Lot maskina stå åvskrudd ei natt og det hjlap ikke. Skal det være lengere evt. kjøle ned med en ekstar vifte? Takker for alle svar jeg får Fikk også denne feilmeldinga en gang problemet oppstod: Endret 16. juni 2006 av Lost1989 Lenke til kommentar
Lost1989 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Årsaken var overopphetet skjermkort. Vifta på skjermkortet var ødelagt og deremed ble ikke skjermkortet nedkjølt. Løsningen ble å sette en 20kr vifte fra clas olson (er ikke sikker på hva kjeden heter) til å nedkjøle kortet, og det funker Takker i gjenn for alle svar jeg har fått og alle tipsene dere har kommet med Lenke til kommentar
squirst1 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 hei eg fikk ny pc fra komplett, skulle oppdatere skjermkort og driver, skulle starte pcen på nytt men kommer ikke lenger enn til der det står velkommen, rett før skrive bordet skal komme opp, so slår skjermen, musen, tastaturet seg av, men so slår det seg på igjen og står fortsatt velkommen på skjermen men slår seg rett av igjen, vet noen hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå