Nuffern Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) UPDATE; Ble ringt opp av InfoCare ASA (?!) som sa dem sendte en budbil for og hente laptopen i morgen fredag mellom 17.00 - 20.00 6311850[/snapback] Jepp. Å kjøpe en PC som har avtale med InfoCare er ikke dumt. Har hørt mye positivt om det. Henter og bringer gratis. Reparerer raskt, og nøler ikke med å bytte ut komponenter. 6311876[/snapback] Reparerer raskt? Den må du lengere ut på landet med. InfoCare er noen av det verste jeg har vært borti når det gjelder reperasjoner. De bruker ofte flere dager på å melde maskiner inn etter at det er mottatt. Maskinene kan være mottatt, men ikke beregnet påbegynt før 4-7 dager seinere. Maskinene kommer noen ganger tilbake med akkurat samme feil, selv om det står "testet, ok" på serviceseddelen. Ofte tar det 3-4 uker før maskinen er tilbake, og ved et par anledninger har det tatt flere måneder. Når man ringer og spør om status får man svaret: "Vet ikke noe mer enn at delene er bestilt." - dette på tross at delene kanskje har ligget i bestilling i tre uker. Når man spør om man kan finne en annen løsning, som f.eks. kreditering eller utbytte, så får man beskjed om at: "Nei, dessverre". Har opplevd å få ordnet opp i slike saker tidligere, men da har man gjerne sittet 3 timer i telefon, og ringt alle man kjenner av kontaktpersoner. Er direkte skammelig at de fleste store PC-produsentene har samarbeide med InfoCare. Kan ikke telle hvor mange kunder jeg har hatt som har klaget på servicen til InfoCare (jeg jobber i en IT-butikk). Endret 26. juni 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Dell er ræl, infocare ikke spesielt imponerende. Se bare her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=157199 :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Dell er ræl, infocare ikke spesielt imponerende. Se bare her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=157199 :/ 6386521[/snapback] Nå er den tråden du viser til snart 2.5 år gammel, og noe sier meg at bedriften som det er her snakk om, har hatt god tid til å forbedre seg. Noe dem tydelighvis har gjort! Skal du dra opp en tråd, så må det være relevans i denne... Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 For meg tok det under 1uke(7dager) før jeg leverte laptopen til jeg fikk den på døren tilbake til meg. Syntes at dette var ypperlig service. Byttet Hoverkort og Harddisk. Klager absolut ikke.. innstalert windows XP og oppdatert hadde også blitt gjort. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 De prøver seg vel. Nevn at du har fem år reklamasjon, så blir vel tonen en annen. 6301810[/snapback] Norsk forbrukerlov gir deg 2 års garanti fra og med kjøpsdato, uavhengig av hva produsenten har satt opp hos seg. Dersom trådstarters maskin er 2 år gammel og han ikke har valgt utvidet garanti hos DELL, vil han ikke ha noen rett på garanti. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 De prøver seg vel. Nevn at du har fem år reklamasjon, så blir vel tonen en annen. 6301810[/snapback] Norsk forbrukerlov gir deg 2 års garanti fra og med kjøpsdato, uavhengig av hva produsenten har satt opp hos seg. Dersom trådstarters maskin er 2 år gammel og han ikke har valgt utvidet garanti hos DELL, vil han ikke ha noen rett på garanti. 6387395[/snapback] Nå må vi holde tungen rett i munnen, og ikke blande garanti og reklamasjon.. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 De prøver seg vel. Nevn at du har fem år reklamasjon, så blir vel tonen en annen. 6301810[/snapback] Norsk forbrukerlov gir deg 2 års garanti fra og med kjøpsdato, uavhengig av hva produsenten har satt opp hos seg. Dersom trådstarters maskin er 2 år gammel og han ikke har valgt utvidet garanti hos DELL, vil han ikke ha noen rett på garanti. 6387395[/snapback] Hau hau? Norsk forbruker lov gir INGEN garanti. Beklager. Ikke i en dag engang. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Et godt tips vil være å ikke skrive et innlegg dersom man ikke har peil. Begynner å bli en del av disse: "Du har lovfestet garanti"-innleggene her på hw nå. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Nå er den tråden du viser til snart 2.5 år gammel, og noe sier meg at bedriften som det er her snakk om, har hatt god tid til å forbedre seg. Noe dem tydelighvis har gjort! Skal du dra opp en tråd, så må det være relevans i denne... 6386672[/snapback] Tråden er i høyeste gra aktuel, har daglig kontakt med firmaet, og bedringspotensialet er enormt. Fikk nettopp nå en maskin der de har skrevet at de har reparert en maskin, men den er like død som da jeg sendte den fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå