Gå til innhold

Eizo FlexScan S2110W - bra for spilling?

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe en Ezio 21' LCD skjerm for spilling (S2110W), men har lest noen urovekkende kommentarer om dårlig ytelse i spill. Kan noen som har erfaring med denne skjermen si om dette er noe å satse på, eller om andre LCD skjermer kan gi bedre ytelse?

Jeg liker hovedsakelig å spille action/adventure spill og bilspill som half-life2, doom3, f.e.a.r., colin mcRae 2005, Vampire:Masquerade etc...

Hadde satt stor pris på noen gode råd!

Takker.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Ok, har lest i noen timer nå om LCD skjermer, og jeg har vel funnet ut at denne ikke funker særlig bra til spilling.

Derimot en NEC 20WGX2 eller Samsung 960BF er nok mer for mitt bruk, ettersom jeg hovedsakelig spiller FPS-spill.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Ok, har lest i noen timer nå om LCD skjermer, og jeg har vel funnet ut at denne ikke funker særlig bra til spilling.

Derimot en NEC 20WGX2 eller Samsung 960BF er nok mer for mitt bruk, ettersom jeg hovedsakelig spiller FPS-spill.

6305473[/snapback]

... og med "ikke funker særlig bra" mener du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

6305473[/snapback]

... og med "ikke funker særlig bra" mener du?

6313244[/snapback]

Vel, vi snakker vel om lagging i spill her..

Eizo har nok bra billedkvalitet, men er for treig i spill etter hva jeg har lest. Overdrivefunksjonen fungerer ikke optimalt etc.

Kommer nok til å satse på en NEC 20wgx2. Den har bare fått lovord så vidt jeg kan se.

Uansett vil det nok ikke kunne måle seg med min tidligere CRT skjerm, men det er en annen diskusjon... :)

Må bare understreke at jeg aldri har eid en LCD dataskjerm (regner ikke med min laptopen 12') før, og har basert meg på divese brukerposter og anmeldelser. Eizo er sikkert bra til WoW og strategispill, men ettersom jeg spiller mest action/FPS så trenger jeg rask respons.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Jeg eier en Eizo-skjerm selv, og jeg har vært ganske heavy på CS-spilling før. Det er ingen problemer med å spille kjappe FPS-spill på tidligere modeller (selv ikke på 12ms modellene), så hvis det ikke er noe spesielt med akkurat denne skjermen her tror jeg det skal gå helt finfint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Hmm... interessant. Jeg har lest at Nec 20WGX2 skjermen skal være betraktelig raskere, og eizo'en skal vistnok produsere ganske merkbare overdrive artifacts. (tomshardware etc.)

S2110W er sikkert bra på fargegjengivelse, men siden jeg kommer rett fra en Ezio 21' CRT skjerm, så er jeg ganske kresen. Å ha en "smooth" spillopplevelse er viktig. Man blir kanskje vant til lagging etterhvert, men jeg vil helst unngå mest mulig av lagging hvis mulig.

Studerte ganske nøye en Eizo CRT vs. en høykvalitets LCD monitor (LaCie) hos en kompis, og forskjellen var ganske merkbar ja (og dette var en bra LCD skjerm).

LaCie lå på 16 ms tror jeg, og det er også hva S2110W ligger på.

På den andre siden bruker NEC et annet panel som er mer anvendelig for spilling (vistnok..), siden det har raskere respons enn PVA. Den skjermen har 6 ms latency, og skal også ha veldig bra farger. Jeg hører hva du sier Catscan, men jeg kjøper egentlig LCD skjerm kun for spilling og litt word/internett. Driver ikke noe med film eller bilde-redigering, så jeg vil bare ha den beste spill-skjermen. :)

Vet jo at disse ms-spesifikasjonene er en av de største løgnene i nyere tid innenfor pc-verden, så er det noen som har testet både Eizo og NEC skjermene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gå for Nec hvis du spiller mye, Eizo for perfekt fargegjengivelse (bilderedigering osv)

Sier bare eizo ftw jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...